Show je Facet glas đź’Ž

Na de vele mooi plaatjes van vintage Seiko’s met facetglas in het Vintage Seiko Only-topic ben ik gaan zoeken naar een “Show je…” topic voor meer foto’s van horloges met facetglas:

Helaas, niet gevonden. …

Dus nu doen wij het zelf wel, want ik ben toch wel erg benieuwd wat voor andere (obscure of juist bekende) merken er nog meer zijn die deze feature op hun modellen hebben of hadden. :slight_smile:

Show je facet glas!

Mijn eigen bijdrage om af te trappen:

En om gelijk maar de posts erbij te pakken die mij hiertoe hebben aangezet :grin: (Heren (?), Dank voor de prachtige plaatjes! :heart_eyes:)

27 likes

Helaas heeft de blauwe EL-330 wat krassen op het glas. Dat deed behoorlijk pijn, want zo’n glas vinden, dat is nog moeilijker dan een nieuwe Rolex kopen… Ik overweeg het om het glas opnieuw te laten slijpen. Hier in de buurt zit iemand, die glas slijpt, misschien dat hij me erbij kan helpen.

3 likes

Lastige is dat als je het glas gaat slijpen je materiaal weghaalt en de lijnen/het profiel veranderd van het glas. Ik zou het zo laten.

2 likes

Ik weet het, maar zo ziet het er ook niet uit. De krassen zijn niet heel diep. En je kunt niet een vlak alleen slijpen, het moet wel in verhouding blijven. Lastig…

1 like

Oh inderdaad! Zelfs het simpelere vlakke glas van Seiko is al een drama in te vinden.
Heeft mij uiteindelijk een fortuin gekost om het uit Japan te laten komen :see_no_evil:

1 like

Ik zou best bereid zijn om flink te betalen voor een nieuw glas, maar het probleem is, dat je ze niet kunt vinden. De vierkant geslepen modellen zijn nog wel te vinden, maar voor het model, dat ik heb? Onmogelijk…

1 like

u roept wij draaien! @HvdK jij hebt ook nog wel wat pareltjes voor dit topic!

18 likes

Iets anders dan Seiko ?
Kan ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Tof! Das pas eigenzinnig zeg :smile:
Ik weet dat Citizen en Casio ook een paar modellen hebben met facetglas. Maar die hebben dan ook een vrij gebruikelijke case. Deze gooit echt alles overboord :grin:

1 like

Waarom niet? Facetglas is facetglas…Mooie ufo!

2 likes

Hier een van mijn exen, de Seiko Wired AGAV751 met duotone en gefacetteerd glas.

10 likes

Wow… Die moest ik even opzoeken aangezien ik daar nog nooit eerder van had gehoord. Daar zitten leuke dingen tussen :open_mouth:

Het enige nadeel vond ik de zwarte coating, da’s niet zo mijn ding. Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat dit wel het mooiste was met de blauwe plaat met goud-accenten.

1 like

De Diamasters. Echt magisch

21 likes

Grappig. Toen ik de topictitel zag, dacht ik: Eens zien of Kevin al foto’s heeft geplaatst :slightly_smiling_face:
Dat heeft hij gedaan, en wat voor foto’s :star_struck:
Die derde foto waar je aan de Daytona werkt, subliem!

2 likes

Dank je wel Jasper! Hoe het licht met die dial speelt, dat is echt zo indrukwekkend. Je blijft ernaar kijken.

2 likes

Op deze manier wordt het lijstje met merken die ik maar eens waar uitgebreider naar moet kijken wel steeds langer :grinning_face_with_smiling_eyes:
Die bruine is inderdaad :ok_hand:

Seiko, Citizen, Certina… Kom kan door met meer merken!

Rode zondag op mijn grand seiko 6156-8010 uit 1972. Het gefacetteerde glas zorgt voor een dubbeling van de 1 in de datum :slight_smile: en voor de lichte en donkere verticalen op de wijzerplaat.

4 likes

En Enicar niet te vergeten :innocent:

1 like

Ik ben blind aan het worden geloof ik… Ik zie heel veel gebroken glaasjes, maar geen hiervan is gefaceteerd? :see_no_evil: help? :sweat_smile:

Ja leuk! Dat is ook één van mijn favoriete effecten van deze glaasjes: het dubbel zien van indexen en de datum :grin: