Ik doelde ook op de kast Maar tof om te horen! Ik vroeg me al af of het nu vooral een marketing verhaal is of dat echt iets uitmaakt qua krasgevoeligheidâŠblijkbaar wel dus!
Als ik er mee langs een betonnen muur schraap zal het vast wel misgaan, maar bij normaal gebruik blijft het echt wonderbaarlijk netjes.
Sorry, verkeerd gelezen.
Klopt, je kunt de 12 uurs wijzer snel per hele uur verzetten zonder dat dit van invloed is op de rest. GMT wijzer en datum blijven dan hetzelfde.
De Enicar Jet heeft inderdaad een 24 uurs aanwijzing die direct gekoppeld is aan de 12 uurs aanwijzing, en is niet onafhankelijk in te stellen.
Toevallig zie ik nu dat alledrie de horloges die ik boven liet zien een ander soort GMT uurwerk hebben (24 uurs gekoppeld, GMT, âtrueâ GMT). Grappig.
De Tudor GMT bevalt mij goed moet ik zeggen. Hij is wat steviger dan de meeste horloges die ik heb, maar dat mag van mij ook wel voor een toolwatch. Ik heb geen probleem met een overhemd en dit horloge iig.
Ik heb nog een klein stukje over mijn ervaringen tot nu toe geschreven: linkje
Top fotoâs, beter dan ik het kan. Met zijn 40mm, titanium en afgeronde kast is het één van de comfortabelste klokjes die ik gedragen heb.
De nato staat hem ook goed trouwens.
Deze leest gewoon af op een twaalfuursachaal. Er is ook wen puristversie, die maakt rondjes van 24 uur.
In de praktijk heb ik eigenlijk helemaal geen GMT nodigâŠ