Daar doen ze in sommige gevallen dan weer niet aan, met dank aan meneer Ikuo Tokunaga.
Dus in dit geval “Uiteindelijk wil je toch geen Seiko”.
Hij duikt met een rebreather. Behoorlijk lang en diep.
Deze foto mag dan ook niet ontbreken. Samen met Doxa toch de uitvinder.
Doxa 1200T 05.jpg by Bidle Lt, on Flickr
Volgens de James Bond film zou er bij mij een laser geactiveerd kunnen worden en bommen laten ontploffen. Maar het is me nog niet gelukt.
Hoe diep kan en mag je met normale uitrusting dan? Ik heb ooit mijn PADI open water gedaan en een deep dive gedaan, daarmee mag ik nu geloof ik tot 40m. Dus nog dieper vraagt extra training en misschien ook andere apparatuur. Is dat dan met ander mengsel ( nox ofzo )?
Sinds wanneer droeg bond een dweller dan?
Leesvoer.
The reality is, many commercial saturation divers leave their watches behind inside the habitat when they exit to work, since it is of little use on a long shift and potentially a liability. So while the watch is exposed to high pressure, it often isn’t even water pressure, so the meters of water resistance don’t matter a whole lot. And the helium that gets into the watch doesn’t come from the water, but from the gas inside the habitat. Regardless, most commercial divers don’t work at depths much deeper than 200 meters and often much less.
Dive watch fans tend to appreciate over-engineering, and while the backstory of the helium release valve and its early development is fascinating, it won’t help you dive any deeper.
“Dive watch fans tend to appreciate over-engineering” … ik dus ook! Verder hier geen enkele noodzaak voor dat ventielding.
Nog meer leesvoer.
Ik heb zelf een Seamaster, die bedoelde ik.
Dat kan natuurlijk ook
Zoals ik het begrijp komt de helium in het horloge bij gebruik van een druktank om onder druk te blijven. Het ventieltje is om de overdruk eruit te laten bij het decompresseren.
Als je duikt zonder drukkamer, dus gewoon na die duik weer omhoog, dan is er geen mogelijkheid dat er helium in je horloge komt. De heliumdeeltjes die zich in je horloge verzamelen kunnen, komen immers niet uit de ademvoorraad.
Heel mooi die Crepas. Heb je ook de BoR bracelet erbij?
Met mijn Seiko ventieltje komen er allemaal mooie vrouwen op me af, zoals in die Axe reclame.
Btw: ik denk dat ik hem moet laten nakijken, want werkt al jaren niet meer.
Zekers!
@junior @Bidle @mark10v bedankt voor jullie antwoorden. Ben zelf geen duiker en dacht dat helium druk al tijdens een gewone duik op grote diepte op kon bouwen. Weer wat geleerd. Nutteloze features op die duikhorloges ook. Ga gelijk mijn Omega SPO in het blauwe gedeelte zetten
Hoi,
Een duikhorloge neemt helium op in de tank bij saturatie duikers, op grotere diepte sis dat bv. 5% zuurstof en 70-95% helium.
Eigenlijk duikt niemand meer recreatief met een duikhorloge maar met met een computer zoals een Shearwater Petrel of Perdix.
Je kunt met een normale duik uitrusting best diep, als je maar genoeg cylinders bij je hebt , vanaf 40 - 50 meter wordt er met een helium mengsel gedoken : Trimix en de decompressie stops met hogere zuurstof mengels van 50, 80 of 100 %.
Denk dat het mij een permanente ban op zou leveren
Geen probleem.
Je snapt dat die Omega nu niks meer waard is,… iedereen is nu op de hoogte. Stuur me maar een PB, ik regel wel een nette prijs voor je; komt goed!!