Montagebakjes. Ik gebruik ze vooral om de onderdelen gesorteerd onder te brengen als ik een uurwerk uit elkaar haal. Maar als “garage” voor de projecten doen ze ook prima dienst. Ik koop ze bij van de Gevel of Bijou Moderne.
Zou je zo’n bakje eens kunnen meten? De site van Bijou Moderne heeft geen afmetingen voor die dingen en da’s wel vrij cruciaal als ik ze in mijn schuiven kwijt wil kunnen
Nou verwacht je natuurlijk een eenduidig antwoord, maar helaas; hier zijn opties
Het bakje zelf is 10.5 x 23.5 cm en 1.8 cm hoog
Er kan een deksel op. Bakje met deksel:
11.3 x 25 cm en 2.5 cm hoog
Nou zijn die bakjes ook nog eens stapelbaar, met ieder een eigen deksel, of alleen een deksel bovenop
2 bakjes met 1 deksel: 4.2 cm hoog
2 bakjes met 2 deksels: 4.7 cm
Hoger stapelen kan natuurlijk ook…
Plaatje voor de duidelijkheid: 1 vs 2 deksels:
Bovenop de deksel zitten twee “sleuteltjes” die een deksel met 1,2,3 of 4 bakjes samenhouden.
Duur grapje wel als je alles samentelt. Ik zou al voor 75+ euro (exclusief BTW!) zitten - en de precieze verzendingskosten worden “achteraf meegedeeld”, maar gaan volgens hun site 20 à 25 euro zijn. Voor wat plastic bakjes.
Eens kijken of ik toch niet iets lokaals kan opsnorren om projecthorloges in weg te bergen.
Hebben ze ook een Action in CZ? Daar haal ik vaak bakjes vandaan. Kosten volgens mij nog geen Euro per stuk
dat doe ik ook. Helaas wisselt hun assortiment wel eens dus ik heb verschillende varianten.
Ja dat klopt. Maar ik heb ook wel bakjes van Amazon, en bakjes van de bouwmarkt, dus dat beetje verschil bij de Action valt niet op
Ze bestaan hier ja, maar aanbod inderdaad vrij beperkt op dit ogenblik. Amazon kijk ik ook naar.
Het idiote is dat er (heel) veel meer opties zijn voor volledige “dozen” met handvat en deksel en al inbegrepen, dan echte “bakjes” zoals hierboven. En die dozen zijn nog goedkoop ook. Deze twee kosten pakweg 3 euro elk.
180x128x32mm:
290x195x35mm:
Ik ga eens kijken hoe die zouden passen.
Dat geldt voor die bakjes van de Action ook hoor. En dat heb ik ook liever; Heb ook wat bakjes met losse deksels maar die gebruik ik weinig. Veel te bang dat bij het hanteren de deksel eraf valt en de halve inhoud eruit. Die bakken met vaste deksels blijven over het algemeen goed dicht zitten, zelfs al zou je ze laten vallen.