Vrouw en kind naar de speeltuin vanwege het mooie weer dus voor mij even vrije tijd. De logeerkamer annex mancave is nog niet optimaal ingericht maar het begin is er:
Netjes…daar kun je goed aan de slag met het maken (of vernaggelen? ) van je klokjes
Nee hoor. Al 's een heel topic aan gewijd. Hoewel ik hier ook deze rommelhoek nog heb… …iets minder geordend dan het ateliertje, maar dat werkt toch ook.
Aan de machineklem en opspanset te zien heb je een een freesbankje?
Groeten,
Coos
Helaas niet , wel een collega waar ik soms wat frees.
De klem gebruik ik voor allerlei klusjes , onmisbaar.
Dit is mijn horlogehoek.
Met hier o.a. mijn technische boeken.
En hier mijn mooie Waldmann lamp. Kort geleden op Ebay gescoord en heel erg blij mee.

Top zeg…dat ziet er bijna profi uit Maestro
Hhahahaha…écht niet… maar wel een leuk compliment. Dankjewel!
Vind ik wel hoor.
Ik zie dat je Tick Tock cursussen hebt gevolgd, is dat wat?
Ja, dat vind ik heel goed. Het blijft altijd online, dus je mist de praktijk van een echte leraar naast je. Maar het is zeker beter dan niets en ook beter dan heel wat filmpjes op YouTube. Je kunt een gratis proefles doen op de website en op YouTube hebben ze ook een kanaal.
Als je een beetje technisch bent (handig) en je volgt de lessen, dan ben je na de online cursus in staat om een zakhorloge b.v. Waltham te demonteren, full service te geven en weer te monteren. Echt repareren van ingewikkelde zaken komt niet aan de orde. Is ook niet het doel van de cursus. Ik kan het wel aanbevelen.
Inderdaad, helemaal mee eens.