46.5mm. Deze ligt nu bij de reparateur want my god wat is er veel mis hier. wijzerplaatpootjes gebroken, urenteller kapot. Maar als 'ie straks weer 100% is wordt dit zo’n supertoffe om te dragen.
Volgens mij is de rode draad van mijn smaak wel zichtbaar? En ja, de linker Weil heeft een Citizen bandje. Sue me (ik wilde op die Freelancer Piper een titanium band en deze band paste keurig met heel kleine aanpassingen aan de endlink; ik zoek een betere, maar heb geen haast; deze band heeft schakels van ‘maar’ 3mm dik en ik vind 4mm dikke schakels wat sexier. Ik heb een leverancier gevonden die betaalbare titanium banden doet met deze endlink-breedte maar ze zijn even een maand dicht vanwege de zomervakantie.
Waarom ik niet de ‘echte’ RW band scoor? Omdat ik 600 euri echt bizar vind, als je beseft dat het horloge mij ook zoveel gekost heeft. De citizen band was een paar tientjes, en die nieuw te testen versie idem dito, die ook nog een gratis retour mag als het niet past. Dus liever cheap testen en gratis retourneren in plaats van in 1 klap de dure RW band kopen. het logo kan ik met de bandschuurmachine er zelf wel uithalen. Krijg ik ook nog eens fine-adjustment en een milled clasp in plaats van die butterfly waar je nul komma nul finetuning mee hebt.