Show je horloge bij een hunebed

Klopt. Op de wc als ie verteerd is :joy:

6 likes

Da’s een waar woord. :slight_smile: Ik voorzie overigens dat wij dit topic uit respect voor de Algemene Horlogepraat binnenkort naar off-topic kunnen bonjouren, want ik eet m’n NATO op als hier meer dan drie man foto’s van horloges voor een hunebed hebben liggen. :slight_smile:

1 like

Dit is waar ik op reageer, @Fate_Amenable_To_Change:

Ik had het niet over hunebedden. Ik sluit namelijk niet uit dat ik daar in mijn jeugd - overigens in al mijn jeugdige onwetendheid - ook op gespeeld heb. Zal dat in het ouderlijk thuis bij gelegenheid eens navragen, maar nogmaals ik sluit dat niet uit. Ik zou het echter niet in mijn hoofd halen om op een kerkhof over de grafstenen te gaan klimmen enzo. Ik vind dat namelijk ‘niet zo netjes’, tja.

Maar goed, we gaan off topic en mijn koffie wordt koud.
Toedels. :sunny:

1 like

Ach hemel. Nuance dan:
Als volwassene doe ik het niet omdat ik niet vind dat dat niet kan, maar omdat ik weet dat anderen daar om onverklaarbare redenen van over de pies gaan. Zelf heb ik, nogmaals, geen enkel respect voor doden. Die zijn er gewoon niet meer, maar dat betekent niet dat ik willens en wetens nabestaanden voor het hoofd stoot.

Maar als een kind op een kerkhof tussen de graven gaat ravotten? Geen enkele moeite mee. Laat lekker doen.

Trouwens, in iedere grotere oudere kerk waar je ooit geweest bent heb je over de graven gelopen. Want da’s de vloer.

6 likes

Helder … :coffee:

1 like

er gebeuren vreemdere zaken op begraafplaatsen cq de nonnentuin :slight_smile:

2 likes

Dat ruikt altijd een beetje, Henk. Da wittegij ook. :+1:

:joy::joy::joy: net onder het randje…

1 like

De Wikipedia pagina van Drenthe zou kunnen zeggen: “Gebied tussen Duitsland en de rest van Nederland met voornamelijk weiland en hier en daar stenen.” en dan verder niets.

Ik snap wel dat mensen naar Drenthe gaan om er tot rust te komen, de laatste keer dat daar iets leuks te doen was kon je nog een ritje op een mammoet maken.

Als er geen TT van Assen was geweest dan had nog nooit iemand van Assen gehoord.

Hunnebed highway is de weg met de slechtste motelbedden ooit.

Drenthe, is de enige provincie van Nederland die eindigt met een klinker, waarschijnlijk omdat men zelf ook wel inzag dat Drenthenland teveel klonk als een echte provincie, en daarom maar gewoon na de helft gestopt zijn.

Drenthe is zo desolaat dat als je na negen jaar onder de grond te hebben geleefd in een boerderij in Ruinerwold, en je eindelijk boven komt je daadwerkelijk denkt dat de wereld is vergaan.

:slight_smile:

(You only roast the ones you love)

4 likes

Sja. Ik wil je ongelijk geven, maar op het moment dat Meppel de leukste stad van een provincie is weet iedereen hoe laat het is. Alhoewel, ik ben nog nooit in Coevorden geweest.

Maar de hoeveelheid tijd die ik in Bovensmilde en Assen door heb gebracht. Man, man, man, man, man.

Facepalm.

Laatst nog overheen gereden. Langs heel die highway geen hunnebed gezien.

Ik moest als jonge cowboy dagelijks de hunebedden verdedigen tegen hordes wilde indianen,

5 likes

De enige hunebed in de provincie Groningen:

4 likes

:grimacing:

6 likes

Het bed is er, nu nog de Hunen. :slight_smile:

slechte foto… lijkt een gewoon bed maar is overbelicht.

Is echt een stapel rotsen ala Hunen…

Noordlaren was toch altijd Drenthe?

Nee, valt onder gemeente Groningen nu, was altijd gemeente Haren. Maar gemeente Haren bestaat sinds kort niet meer.

Midlaren is Drenthe en uiteraard ook Zuidlaren.

2 likes

Ik zal daar wat opgeklommen zijn als kind, samen met m’n zus (had familie in Uffelte).

1 like

1 like