Show je horloge bij een hunebed

Dit topic is speciaal voor de noorderlingen :
Je horloge met een hunnebed.

Ik trap af met mn mooie 6100-8000 bij de D27, gelijk ook het grootste van Nederland !

8 likes

:+1:

Ben bang dat ik moet wachten tot de zomervakantie. Dan ben ik weer enigszins in de buurt. Of ik moet nog ergens een oude foto hebben.

1 like

Daar was ik eerder dit jaar. Wat een teleurstelling. Het grootste hunebed van Nederland was… niet bepaald indrukwekkend.

1 like

Rare jongens, die Hunen. Zo’n hunebed ligt voor geen meter.

9 likes

Waarom?

Haha, heb er een.

10 likes

Thuiswedstrijd!

:joy::rofl::blush::+1:t2:

1 like

Het was een beetje rotweer vandaag, maar morgen stapel ik buiten wel even wat keien op elkaar… verschuif ze een beetje naar de achtergrond, voor een mooie bokeh en niemand ziet het verschil. :wink:

4 likes

Ik heb nog wat (echte!) lavabrokken op de picknicktafel liggen. Ga ik ook een topic voor starten… :wink:

4 likes

:joy::rofl:

1 like

Verdorie, ik heb de foto met horloge per ongeluk gewist nadat ik hem op m’n Instagram gezet dacht te hebben. Dat was helaas niet goed gegaan.

4 likes

Je moet er ook niet OP gaan liggen, maar heel comfortabel, er onder :slight_smile:

De hunebedden bij Havelte zijn mij liever. Rustiger omgeving, dichterbij. Waarbij ik moet zeggen dat die volltrottels die er nu bij staan om Chinese toeristen tot de orde te manen mij danig storen. Ik klim al sinds m’n 4e op die hunebedden, en evenzo hele legioenen andere kindertjes, en plotseling staan er borden bij en suppoosten die niet droog achter de oren zijn die me vertellen dat dat niet meer mag…

En dat alles omdat Drenthe wil laten zien serieus te zijn als toeristbestemming. Hetzelfde geldt voor Giethoorn. Je kun er je kont niet meer keren met al die aziatische wanbestuurders van bootjes. Ze zijn onbeleefd en kennen geen grenzen. Oh well. Ik vind het jammer dat het niet meer gewoon een mooie rustige plek is, zoals ik 'm ken.

tenor

Ik heb gezocht voor je, maar ik kom niet verder dan m’n zoontje, ex vrouw en neef op een hunebed. Sorry.

3 likes

Doe je dat nog steeds dan?

Ga je ook op grafstenen klimmen op een (hedendaagse) begraafplaats?

1 like

Sorry jongens, ik heb even geen tijd om op zoek te gaan naar een stapel stenen enzo. Ik doe het even zo:

:sunglasses: … fijne dag! :wink:

10 likes

Ach, waarom niet?

De hunebedden zijn al 2000 jaar geen grafmonument meer, de restanten zijn weg, en het volk wat ze maakte is ook weg. Dus ja, ik zou op een pyramide of een hunebed klimmen. De laatste omdat het gewoon een set zwerfkeien is. Da’s leuk om op te klimmen. En die keien lijden er niet onder.

Ik wil zelf graag na verbranding in een verfblik bij het kleinchemisch afval. Zo goedkoop en simpel mogelijk. Maar als ik ooit in een graf terecht kom interesseert het mij niet als jij de horlepiep er op zou willen dansen, naakt, bij volle maan of zo. :+1:

Het punt met de doden is dat ze dood zijn.

Om on topic: het hunebed bij Havelterberg.


Met kinderen er op. Zoals dat al 500 jaar hoort. Niet de mijne, trouwens. :slight_smile:

7 likes

Goh, je komt bij mij altijd zo fatsoenlijk en respectvol over. Valt dat even tegen.

1 like

Ik heb respect voor het leven, maar die moeilijkdoenerij over de doden is al duizenden jaren belachelijk en een tikje megalomaan. Je koopt toch ook geen zerk voor je kipfilet? :rofl:

2 likes

ook een kipfilet heeft recht op een stukje eerbied en rust na de consumptie

2 likes