Show je horloge doos en/of winder

Hallo binnenkort ben ik jarig en nu zit ik er aan te denken een horloge doos of winder te vragen, nu weet ik dus niks van merken van die horloge dozen, laat staan prijzen, ik heb wel op ebay gekeken, maar je krijgt pas een goed beeld van iets als je het echt gezien hebt, of als andere er erg over te spreken zijn natuurlijk!

Dus show je doos/winder, zoizo gelijk een leuk topic om je collectie te tonen!

Floris,

De volgende Rikketik is dan misschien wel een idee. Daar staan er genoeg.

Michel

Ik moet nog even een mooie nieuwe foto van mijn kist maken. Bij “doos” begint mijn dubbelzinnigheid op te spelen. :wink:

Ja das waar, ok kist, show je kist.

De rikketik is altijd zo ver rijden, dan kost me een kist aan benzine :smiley:

Oude foto, ipv linkse horloge nu Guinand 60.50.

groet,
Peebee

Ik had er net bijna 1 gewonnen op ebay voor 15 euro!

Uhm show je horloge kist!!!

gekocht op de laatste rikketik, zeer tevreden mee.

Ik heb twee kistjes, maar geen recente foto’s.
De eerste is vooral voor grote jongens. Inmiddels volledig gevuld met 40mm+ exemplaren. Tijd voor nog zo één:

De ander is voor mijn wat kleinere exemplaren. Hier de enige foto die ik er van heb, is gemaakt bij terugkomst van de laatste rikketik:

Zal binnenkort wat nieuwe plaatjes maken.

Groeten,

Martin

Hallo floris,

Laatst op de rikketik dit houten kistje (zonder inhoud;)) gekocht voor 35 Euro. Ik ben er erg tevreden mee omdat er goed ruimte is tussen de horloges EN het heeft zachte kussentjes die meegeven, waardoor ik stalen banden dicht kan doen! Met stugge kussentjes is dat geregeld een probleem omdat je de sluitingen van de stalen banden dan open moet laten, maar dan gaat soms de doos niet meer dicht omdat het horloge te ver naar boven komt.

Boven aan de volgende foto staat een kistje had ik vorig jaar ook op de rikketik gekocht, voor ongeveer 30 Euro (weet het niet zeker meer) . Maar deze is wat krap en dus met de stugge kussentjes:

Dit is mijn kist. Ik heb nog een kleintje maar dit is de mooiste. Bij Kish.nl gekocht. Erg mooi afgewerkt:

Kijk het topic gaat ergens op lijken, bedankt voor de tips, ik ga letten op die zachte kussentjes.

Patrick wat is dat voor horloge rechts onder?

Patrick: wat heb je nou toch daar rechts onderin je kistje zitten???
Heb je daar uitleg bij en aparte fotoos??
Ben werkelijk benieuwd.

Op jouw collectie is het volgende van toepassing:

apart en opvallend… Wel leuk!

@ floris:

Geven die kussentjes van jouw goed mee, of heb je van die dikke polsen?

IN mijn geval is de ‘kussenmaat’ vergelijkbaar met mijn poslmaat. (plm 19 cm)

Groeten,

Martin

Rechteronder is een retrowerk.
De 2 aparte schijven geven de uren en minuten aan.
Het kompas kan er eventueel afgeschroeft worden echter is dit nou juist het leukste eraan dus die blijft erop :wink:



Heel bijzonder. (tu)

Ah, da’s wel apart. Leuk hoor! En je kan ook nog zien hoe laat het is :slight_smile: