Show je horloge met een ander bandje!

MercišŸ–’

Bandje van Hirsch gekocht op het forum(eerste Hirsch)ā€¦welk horloge?
Deze krijgt een hele andere look vind ikā€¦

Oud bandje:



Nieuwe look:





Zitten Hirsch bandjes altijd zo stug in het begin?
Zal wel kwaliteitsverschil zijn zekeršŸ˜Š

2 likes

Wat voor horloge is dit? Nog nooit gezienā€¦

Ecozilla op standaard rubber.:-1:

Rubber vervangen door een Landa Strap.:heart_eyes:

Maar dat ziet er na jaren zo uit.:unamused:

Sinds deze week daarom op een Hirsch Robby.

Toch misschien ooit maar weer een Landa kopen?

Seiko SRP op de standaard en zeer oncomfortabele leren band en daar na een aantal jaren toch maar de stalen versie voor gezocht. Staat veel beter en draagt veel beter.

Citizen kwam ook al met zoā€™n zeer oncomfortabel 21mm bandje, opgevolgd door een 21mm blauwe haai en de laatste met 22mm vintage cognac, wat mij zeer goed bevalt.


2 likes

Het uurwerk ETA 6498 wat hier in huist ,is als oefenuurwerk gebruikt tijdens de opleiding horloge basis in Schoonhoven ,daarnaast kon je de kast , wijzers en wijzerplaat en band aanschaffen ,en is niet in de handel te koop

Gaaf, mooi persoonlijk horloge ook daardoor. Dat verklaart ook wel waarom ik hem niet herkende. Mooie keuze heb je in ieder geval gemaakt :thumbsup:

1 like

Het zou niet passen zei tiktoxā€¦ juist ja, een beetje handigheid en geduld en voila :-).

1 like

6 likes

Even een ordinaire cross post van mā€™n oude, afgeragde Seikotje. De band die er ooit bij zat is zo afgeragd dat ie een uur in de wind stonk en tegelijkertijd uit elkaar viel. Uiteindelijk bij een juwelier een nieuw bandje gescoord, in wit leer, dit was voor mā€™n horloge interesse echt begon. Hoe dan ook, nu met een merkloze Duitse band in honing-achtig nubuck. Zeer geslaagd, al zeg ik het zelf. :slight_smile:

6 likes

Mooi! Ik vind het overigens wel fijn als een lederen band na verloop van tijd enigszins gaat rieken.

Het was de standaard Seiko canvas band in legergroen. Als canvas goor wordt, houdt het echt op voor mij. Dat moet je niet willen. En leder mag wat mij betreft naar de betere was rieken, maar niet naar mensenlichamen. Daā€™s bah. :slight_smile:

1 like

De Longines hydroquest ging ook aan de swap. De zilveren wijzerplaat blauw :grin: geslaagde combi met mijn Olympiajol maar daā€™s puur kleuren toeval.


4 likes

Classy & casual!

4 likes

Gewoon staal dus. Als je bang bent voor viezigheid -> ultrasoon bad!

Before met een niet passende NATO:

After met een passend vintage bandje:

4 likes

Wel een verschil zegā€¦veel beter de 'afterā€™šŸ–’šŸ˜Š

1 like

Dit is wel het absurdste bandje dat ik ooit gezien heb. Echt by far. Ik kwam dit tegen toen ik op ebay keekā€¦ Hier zou wel echt een ander bandje om moeten :astonished:

3 likes

Bandje wat bij deze zat is te kortā€¦jammer is wel origineel Citizenā€¦

Maar is in de dozen zoeken en 1 gevondenšŸ˜Š

2 likes

Mooie combi.
Zou ik ook wel op mijn Seiko willen.
Waar is de band aangeschaft?

Groet,
Soli

1 like

Licht bruin, donker bruin, blauw en zwart.

3 likes