Show je horlogekist / box / koffer

Beetje lullig dit

He!!! Niet alles te letterlijk nemen!!!

Of wel natuurlijk, was redelijk lullig toch :joy:

Hahaha

Weer gemist he… :joy:

Nieuw! Vandaag voor mijn verjaardag gekregen :smiley: … (38)
Top kist! Nette afwerking, alles recht, geen scheef gemonteerde hengsels of polyurethaanrubber dat zogenaamd voor “leer” door moet gaan, nette scharniertjes. En het geborstelde aluminium heeft ook wel wat.
(Ivo is blij)

Minpunt? Hmmm … de kussentjes hebben een harde vulling. En al mijn stalen bandjes zijn ingekort voor mijn iele polsjes. Dus ik kan de bandjes niet om de kussentjes sluiten waardoor de horloges net even wat minder mooi in de kist liggen dan ze anders zouden kunnen.

De omdoos. Ik kende dit merk overigens nog niet.

Dekseltje van de doos af …

De horlogekist uit de doos:

Frontje:

De huidige populatie:

De realisatie dat mijn horloges met dit licht toch echt niet florisant op de foto zullen komen… (wie gaat er dan ook om 01:05u 's nachts foto’s maken?)

Dan maar de flitser er bij, nu hebben ze weer kleur.

Lume shot, belichtingstijd 30s.

En nog eens 30s, maar nu met de lume nog even opgeladen.

9 likes

Gefeliciteerd met je verjaardag en met de kist.:thumbsup: Heb zelf óók een box van Gisoni maar niet zo een mooie.

2 likes

Dat ziet er heel goed uit en van harte met je verjaardag.

Gefeliciteerd en zo te zien mag er nog meer bij van het thuisfront! :+1:

Netjes hoor en GEFELICITEERD!

Hallo Taconew,
Ook ik ben op zoek naar nieuwe kussentjes. Heb jij een adres waar ik die kan laten maken ?
Groet,
Rob.

Hi, zoek zelf ook zo’n combi doos ( voor zowel liggend als op een kussentje)
Van welk merk zijn deze?
Dank,

Nee, sorry. Zoals aangegeven gewoon een keer van eBay gekocht. Staan altijd wel soortgelijke exemplaren tussen.

Nieuwe box, plaats voor 12. En zeer handige lade voor banden ect. :+1:

5 likes

Dit topic even nieuw leven inblazen.
Deze week het horlogekistje ontvangen die ik van @hanse heb overgenomen.

Deze ondertussen al gevuld met mijn meest gebruikte horloges. Enkel de BB36 ontbreekt, die zit om de pols.

(Rechts onder is de Certina van mijn vriendin).

7 likes

Even een up uit de diepte voor dit topic;
Ik ben op zoek naar een box voor 6 a 10 horloges die ik ook makkelijk kan gebruiken voor transport/opslag (externe) kluis.

De carbon koffer van @Rolopalooza uit 2016 is nog steeds te koop en wellicht interessant?

eisen:

• vakken groot genoeg voor grote horloges.
  • kussens goed aansluitend en flexibel
  • Handgreep
  • goede zachte voering

iemand nog tips?

Bulang & Sons

• Boven, plaats om vier horloges vlak te stockeren. Niet op foto maar er is nog een lederen flap die ze afschermt.
  • Onder, plaats voor vier horloges rond een kussentje. Er boven is er nog een compartiment (in twee delen) voor bandjes, tooltje of kleinere horloges (zoals de Casio).
2 likes

Zoiets zoek ik, echter niet voor de Bulang prijs :wink:

Wellicht zoek je zoiets? Laat er nu eentje maken omdat mijn zoektocht vruchteloos was. Alhoewel het niet echt een transport koffer is.

1 like

Waar is die van, en gaat de oude dan weg of…?

Kijk eens bij The Case Farm, die hebben Pelicase in het assortiment en zijn er ook voor 6 of 10 horloges.

• Vakken groot genoeg voor grote horloges.
  • 2 soorten kussens; hard en zacht.
  • Handgreep en oerdegelijk materiaal.
  • Zachte voering aan de binnenkant.
1 like

Leuke topic = up
Mijn Seiko kist uit Brazilië.

1 like