Show je horlogekoffer!

Ik ben benieuwd waar jullie je verzameling in bewaren. Een Xenos koffertje van €6 euro, een Scatola del Tempo van €1500, een vitrinekast met staandertjes, of een bespoke koffer achterin de kast?


Ik ben zelf begonnen met een houten koffertje van zwart “klavierlack” met 10 vakjes. Toen de verzameling groeide is deze vervangen door een Friedrich 23 Cubano met 20 vakjes.

Toen heb ik Donerix een custom koffer laten maken met 16 vakjes. Die paste niet in de safe en m’n verzameling was aan het inkrimpen, dus heb ik een travel case met 8 vakjes besteld.

Sinds kort de Donerix weer uit de mottenballen gehaald omdat het er zo toch wel erg sexy uitziet.

7 likes

Een Detomaso box in carbon look.

Hier nog zonder de Monaco en Hamilton en nog met de verkochte Certina DS.
Groot genoeg omdat ik een 5 horloges als max heb gesteld.

2 likes

ziet er netjes uit en knap dat je je aan je limiet houdt
de Donerix heeft nog een tray met 6 vakjes, dus ik heb een variabele limiet :smirk:

Is een foto van een pannenkoek ook goed?

11 likes

Jouw collectie is echt gruwelijk te noemen!
:+1:
Ik ben meer van upgraden i.p.v. aantallen verhogen maar dat heeft natuurlijk ook met budget te maken…laten we eerlijk wezen. Anders had ik kunnen uitbreiden + upgraden.

Geen pasfoto’ s op dit forum. :smile:
Of is het Marco van Basten ?

1 like

Een oude foto maar ik heb gewoon een merkloos koffertje met 6 vakken.

Ik ben trouwens wel op zoek naar een nieuwe koffer met zwarte of in ieder geval donkere binnenkant, plek voor 5/6 horloges en een lade waar je horlogebanden, gereedschap of andere sieraden in kan opbergen. Google heeft nog niks opgeleverd dus als iemand tips heeft…:wink:

Ik heb deze al laten zien :

Gekocht voor 6€ bij Xenos (zonder horloge :stuck_out_tongue: )

2 likes

Hahaha, grandioos!

Ik zoek nog een mooi nieuw koffertje…

Mwah. Zou er eentje dragen denk ik uit die collectie. Die Seiko 5 rechtsonder. Mooi ding.

1 like

Leker stevig.

3 likes

Die zijn vet ja. Heb je een foto van de binnenkant? Heb je pulk schuim of voorgevormde gaten?

Deze gebruik ik om meerdere horloge’ s te vervoeren naar de horlogemaker voor een
batterijwissel.

Links en midden heb ik gekregen en zijn ongedragen. De deep blue rechts was een miskoop en heb ik nog nooit gedragen.
Deze pelicase ligt dus ook ergens achterin een kastje. Zojuist wel even de bezels van de duikers op WIS stand geplaatst.

Die van mij is zeker niet nieuw meer, maar als ik een nieuwe vindt mag je hem voor een prikkie overnemen hoor.

Tot nu toe vind ik alleen deze, maar ben er nog niet uit.

Mevrouw en Mr. Johngo’s setje :kissing_heart:

Foto van een tijdje geleden…

Ik gebruik een horlogerek, drie ronde buizen van zacht materiaal waar ik mijn dagelijkse draagvoorraad op bewaar:
Untitled

VLNR: Breitling Colt chrono, Breitling Shadow Flyback, Omega Seamaster 30, Omega Constellation, Omega deVille Quartz, Monestra, Certina Waterking 275, Certina DS-2, Enicar Sherpa D 600, Pulsar P3, Bulova Accutron, Olympic duiker, Vostok Komandirskie 3AKA3, Buren, Zentra jumping-hour.

1 like

Recentelijk maar eens een doosje aangeschaft. De Gisoni Patana, prima doos voor een prima prijs. Maar het gaat natuurlijk om de inhoud :wink:

Horloges zitten er op volgorde van aanschaf in. Eerste Seiko is mijn trouwhorloge uit 2000. Daarna werden ze groter, digitaler om vervolgens naar de duiker te gaan. Laatste aanwinst is werkelijk prachtig, de mooie Cocktail. die steekt mooi af tegen het andere voornamelijk bruut geweld :wink:

De pics:

And what’s inside

Mooie collectie!
Hoe bevalt die Oris?