Vooral de Greiner werkt super, en lijkt ook nog nauwkeurig te zijn, de Witschi heeft een dikke afwijking naar boven, de Orient LED loopt eigenlijk heel goed en niet zoveel in de plus.
En de mooie kastopener set van @GhentWatch is mijn nieuwste aanschaf, werkt uitstekend trouwens!
Mooie spullen weer… Ik ga binnenkort ook weer wat tools toevoegen aan mijn Collectie… vanmorgen 2 meter gereedschapsstaal besteld, één meter 1.2510 staal ø12, en één meter 1.2510 staal 12x12 vierkant… om draaibeitels van te maken, waarmee ik Titanium te lijf ga…
Ga het horloge “maker” nu toch echt serieus aanpakken ( begeleiding in horloge atelier )
Heb al verschillende horloge gereedschappen gekocht ( dumont )spiraaltangen , kunstof uurwerkhouders, maar kan niet wachten tot ik m’n schroevendraaiers set van horetec binnen krijg, dan kan ik pas echt beginnen.
Vandaag dit aan de toolbox toe mogen voegen: simpele bandpenverwijderaars in 0,7-0,8 en 1,0mm, zodat ik niet m’n Dumont pincetten hoef te verkloten (done that, klotezooi) om een bandpennetje eruit te halen. Morgen mag ie aan 't werk, dan komt m’n srpb51 binnen
Tevens een goeie backup voor het verwijderen van lugs in een doorboorde kast:)
Die oude veerwinder ben ik nogal gek mee en gebruik ik uiteraard voor elk project. De balanswaag heb ik nog niet zo lang en ook nog niet gebruikt. Balanceren deed ik meestal op de rand van twee kunststof bakjes.
Er hoort volgens mij nog zo’n rond waterpasje bij, maar die mist; moet ik nog een keer erbij kopen.
Die kleine stukken zijn voor kleine glaasjes dat metalen inzetstuk hoort er volgens mij niet bij maar kan altijd handig zijn om een kast te ondersteunen.