Show je horlogetools

Wat Bergeon spul

3 likes

Mooie schroevendraaier set! :+1:

Update. Deze JKA Feintaster heb ik al voor een tijdje, maar het heeft mijn werk mogelijkheden verandert om balans as te draaien.

En mijn laatste aanwinst : een arrondeer machine :

Zelfs mijn vrouw vind het mooi, die mag dus thuis blijven (de machine bedoel ik ! :wink: )

6 likes

Lijken wel broertjes :sunglasses:

4 likes

Wat prachtig; net een kunstwerk. Ik zou het zo in mijn werkkamer zetten! :relaxed:

2 likes

Het mooiste gereedschap zit in houten kistjes. :yum:

Die oude veerwinder ben ik nogal gek mee en gebruik ik uiteraard voor elk project. De balanswaag heb ik nog niet zo lang en ook nog niet gebruikt. Balanceren deed ik meestal op de rand van twee kunststof bakjes. :sunglasses:
Er hoort volgens mij nog zoā€™n rond waterpasje bij, maar die mist; moet ik nog een keer erbij kopen.

2 likes

Dat dacht ik ook, toen ik het zag. Zou het zo kopen en gewoon neerzetten. (ook omdat ik niet weet, waar je het voor moet gebruiken :laughing:)

3 likes

AUB :wink:

3 likes

Hahahaā€¦ ja mooiā€¦ in dezelfde kast als waar mijn globe en mijn zeilboot ook staan :smile: :+1:

Bedankt!

1 like

Batterij vervangen, maar kreeg daarna de deksel niet dichtgedrukt van mijn horloge. Via het forum een pers gekocht van @Floris155.

Dekseltje erop.

Pers goed ā€˜makenā€™

Goed aandrukken!

Klik!

En nu kan het bandje er weer aan!

3 likes

Dit setje ook overgenomen. Weet iemand waar de kleine stukken voor zijn en die metalen inzetstuk?

2 likes

Die kleine stukken zijn voor kleine glaasjes :wink: dat metalen inzetstuk hoort er volgens mij niet bij maar kan altijd handig zijn om een kast te ondersteunen.

OkƩ! De twee meest linksonder lijken er het minst bij te passen. De een is net een tip van een keu :stuck_out_tongue:

Gisteren mā€™n verjaardag gevierd; de horlogehobby is inmiddels aardig bekend blijkbaar. :smile:

Plus de nodige enveloppen waar ik nog wat andere leuke gereedschapjes mee kan kopen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Van harte gefeliciteerd Wilko! :relaxed: :+1:

Die reiniger is een goed ding. Ik heb bijna dezelfde, sinds een maand of zes, en die doet het heel prima.

1 like

Dank je. Die heb ik van mā€™n schoonouders gekregen. Mijn schoonvader heeft volgens mij ook dezelfde en is er ook heel tevreden mee. Hij gebruikt hem voor zā€™n klokkenonderdelen. :sunglasses:

1 like

Even deze draad opgerakeld - mezelf een fortuin (nieuwprijsā€¦) bespaard door deze geheel complete, 00 t/m15 - dus 17 stuks, Bergeon verenwinder-set op de kop te tikken voor een zeer scherpe prijs. Wel honderden euri, maar geen vele honderden zoals meestal gevraagd wordt. Set is zeer goed onderhouden; alles is nog mooi gesmeerd, en alleen de hendels hebben hier en daar wat vliegroest.

Trayā€™tje waar de hendels in zitten zat los, net even gelijmd, verder een foutloos doosje. Dat ik al een hele tijd bezig ben, zonder deze redelijk standaard-uitrusting gereedschappen, was vooral een kwestie van wachten op de juiste deal.

En nog een pic van een zojuist gevonden nieuwe toepassing van mā€™n Favorite steengatenpers - een vers 2824-2 rotorlagertje voor een Breitling inpersen. Rechts een tijdelijk gebruikte donor-rotor, links in het zakje het oude lager.

't Is niet allemaal kommer en kwel hoor Marjolijn @Emdee. :wink:

10 likes

Wat een gereedschap allemaal!

1 like

Even een lichte topicvervuiling - weet iemand hoe je dit ding gebruiktā€¦? De Horotec 03.657, tube/pusher pers. Als iemand 't kan uitleggen, verschijnt-ie nog wel 's een keer in dit draadje. :wink:

Ik snap wel waar 't voor is, en na al enkele malen redelijk versleten tubes toch maar zo gelaten te (moeten) hebben zoals ze waren, zou 't de volgende stap kunnen zijn.

Ik zie alleen even niet hoe de horlogekast gefixeerd wordt op het ding. Ik zal wel iets vreselijk over het hoofd zien, en er zijn online (ook niet op YT) nergens instructies te vinden. Dusā€¦

Heeft iemand er wellicht eentje, of snapt hoe 't werkt? Thanks! Pic geript van CousinsUK.