Show je LEUKSTE horloge! 🤡

In je collectie zit van alles, maar wat is nu de leukste? Laat m zien en zeg waarom je dit de leukste is in jouw horlogedoos!

Ik trap af met mijn leukste thuis, de Vostok Amphibia!

Om te beginnen vind ik het een leuk merk met een pakkende en duidelijke naam, Vostok, Wit Russisch voor Oosten.
De wijzerplaat heeft een gezellige dubbele schaal met een vrolijke rode secondewijzer. Afgedekt met dat bolle sexy plexy, met die warme uitstraling en prettige ‘feel’ :hugs: En wat daar ook leuk aan is: een kras is makkelijk weg te toveren!
En dan die kroon… als je die voor de eerste keer los draait dan denk je dat het ding uit elkaar valt! Maar dat gebeurt niet, het is het aparte Russische systeem dat de bekende ‘wiebelkroon’ wordt genoemd :yum: Opwinden met dat gekke ding vergt wat oefening, evenals het verzetten van de datum, dat doe je door met de wijzers te pendelen tussen de 9 en de 1… Pff, scary, maar toch leuk!

Wat ook erg leuk aan de Vostok is dat je zo makkelijk de bezel kunt wisselen, die wip je er zo af en doe je een andere er net zo makkelijk op. En direct heb je een heel andere look! Bij die van mij vind ik de messing bezel heel vrolijk en warm met die rode accenten!

Het is ook een echte bandenslet, er kan van alles op zo’n ding :+1:t2: Op de kastdeksel staat mooi ‘Amphibia’ gegraveerd, dat zorgt ook weer voor een glimlach :slightly_smiling_face:

Uiteraard zijn er ook minpunten te noemen, maar die zijn NIET toegestaan in dit topic :facepunch:t2:

Ten slotte: de prijs! Als je daar niet vrolijk van wordt, wat een giller!

Als ik mijn horlogedoos openmaak en ik zie dat leuke ding mij aankijken dan geeft mij dat een goed gevoel, leuk hè :smiley: Welke doet dat voor jou?


14 likes


Haha kijk deze kleur dan!

10 likes

Net weer om gedaan. Knotsgek ding eigenlijk. :slight_smile: Wijzers met rare vormen, cijfers en indices die er uit zien alsof ze door een banketbakker opgespoten zijn, en een kleur die net nergens bij past. :slight_smile:

17 likes


Dat moet deze zijn. Draag hem niet vaak, maar als ik hem weer draag/zie blijft ie mij verbazen. Leuke wijzerplaat, automaat en aparte kastvorm. En dat allemaal voor rond de 120 eu!

10 likes

Moet wel de Omega Seamaster Planet Ocean zijn.

Veel te dik, zeker onder meerdere lagen kledij. Een erg zwaar geval als je het op staal draagt, en kennelijk een faux pas als je het zoals ik op leer draagt. Dat streepje oranje waardoor het net iets moeilijker combineert met sommige kleuren van band (zit in m’n hoofd, niemand ziet dat).

Deze neemt het op tegen een Rolex Explorer, een Panerai Radiomir en een Tag Heuer Link, en wint toch vaak de strijd.

6 likes

Ik hoorde direct dit nummer toen ik dit las :joy:

Ik herken mij overigens wel in het Vostok verhaal, het is een van m’n goedkoopste horloges maar dat zie je absoluut niet terug in draagtijd :+1:

3 likes

Dat is toch juist de reden dat jij hem veel draagt?

4 likes

Zo calvinistisch ben ik nou ook weer niet :joy:

2 likes

Toch een stukje Nederlandse historie, deze rotterdamse handopwinder. De 70’s stijl heeft gewoon wat:

b13cc52cc17279324793447790d75d182965d9bb_1_500x500

11 likes

Ik ben oprecht jaloers op die!! :heart_eyes:

4 likes


Mijn Vostok Marsdude. Krijgt een nieuwe kast en toffe bezel :sunglasses:

2 likes

Ik heb dat dus ook. En het is gestoord want het is een knaloranje Breitling :-1::rofl:

2 likes

De leukste (en de lelijkste…) :wink:

1 like

#metoo!

1 like

Die cijfers, geweldig! :smile:

1 like

Absoluut waar!

ONeensch! :grinning:

1 like

Universal Geneve, een gek stuk in mijn collectie, die ik niet zoveel draag (hij is wel erg klein), maar toch geeft hij me altijd weer een bijzonder gevoel: de leeftijd die te zien is op de dial, het bandje die nog origineel is, het merk met zoveel historie. Weer eens wat anders :slight_smile:

2 likes

Dat hoor je niet vaak :sweat_smile: maar ik vind hem zelf ook erg gaaf!

2 likes

Dat snap ik, dat horloge straalt echte historie uit :ok_hand:t2:

1 like