Show je midsize duikers!

Nos Squale 1515-005

8 likes

Begin dit jaar begonnen met de horloge hobby en het is hard gegaan sindsdien. Terugkijkend merk ik dat ik toch wel een zwak heb voor de wat oudere duikers. Hierbij mijn collectie van midsize duikers. Volgens mij voldoet strikt gezien alleen de Seiko Turtle Batman linksboven niet aan de eisen.

12 likes

Quartz Yema superman 39mm
Op tropic en aftermarket oyster (geen fan van de Yema bracelet)

6 likes

Mooie collectie! :+1:t2:

1 like

niet mooi of zit ie niet lekker?

4 likes

Ben geen fan van de look van de Yema bracelet, heb de superman dan ook besteld op tropic en geopteerd voor een aftermarket oyster…

1 like

Hoe bevalt de Yema zelf? Heb er ook naar gekeken, maar toch de knoop niet doorgehakt

Wel goed… Staat heel mooi op de pols en uiteindelijk heb ik hem gekocht omdat ik hem mooi vindt.

Ik keek al een lange tijd af en aan naar de superman en toen ik voor mezelf uitgemaakt had dat ik een quartz diver wou was de keuze dan snel gemaakt

Enige minpuntjes zijn voor mij dat de dial toch eerder donkergrijs is ipv zwart. Deze zou nog mooier zijn met een zwarte dial. Beetje raar want verschillende mensen met een quartz hadden mij verteld dat de dial zwart was. Misschien hebben ze de dials aangepast ondertussen.

Ook de bezel is wel wat stroef maar om eerlijk te zijn ga ik die toch zelden gebruiken omwille van de bezel lock.

Verder is de afwerking heel goed, bezel is netjes uitgelijnd etc en hij draagt heel comfortabel.
Ik heb nu de oyster erop maar ga toch terug switchen naar de tropic, de superman staat beter ermee imo

Mogelijks ga ik in de toekomst de dial wat meer patina geven maar dat moet ik eerst wat oefenen op een oude seiko :smile:

2 likes

Zeker een midsize, maar echte duiker ?! Mmh :relieved:

4 likes

Veel leuks in je collectie, :+1: Al zou ik persoonlijk toch liever ‘nato’ zien verruild voor Tropical straps en sport bracelets zoals die op rechts. Veel plezier er mee ieg :hugs:

1 like

Bedankt! Was inderdaad al van plan wat tropicals te bestellen bij Cousins om te wisselen. Ben benieuwd.

1 like

Maatje 38mm duikertje!

10 likes

44mm ?

Die is gaaf man!

3 likes

Nice! Uniek horloge. :ok_hand:t3:

1 like

Thanks. Ja die is leuk inderdaad. Continental TechLine met dubbele secondewijzers.

1 like

4 likes

36 mm Tsar

10 likes

36,25 mm

14 likes