Zat weer een beetje te struinen op het net naar een Seiko duiker en het valt me weer op dat bijna alle chapter ringen scheef zitten. Het vreemde is dat wanneer hij boven goed is uitgelijnd hij aan de onderkant toch scheef zit. Dit is wel minder storend dan boven en onder scheef maar toch. Ik heb alle Seiko’s met chaptering afgezworen. Heb een gevalletje OCD ik weet het. Ik vraag me af of er wel perfecte exemplaren zijn. Zo ja post ze hier…Door een geode front foto te maken. Ben bang dat dit een vrij leeg topic wordt.
Wordt een kort draadje dit…
Nu zie ik de onderkant niet. Ik weet bijna zeker dat ie daar niet recht zit.
Vraagje: is Chapterring een ander woord voor Bezel?
Aaah oké tnx!
Als die boven goed zit, en beneden niet… lijkt me dat een te grote fout voor een merk als deze. Het gaat wel om een van de meest fundamentele dingen die goed moeten zitten bij een horloge.
Pfff, dat is zeker een fraai exemplaar…
Mijn Monster is, volgens mij, perfect.
Het zijn overigens vooral de SKX’en die dramatisch zijn.
Ik heb ook altijd het idee dat het streepje op de 6-uur marker schuin naar links staat.
Volgens mij zit de marker niet recht boven het streepje, maar dat kan aan de foto liggen.
In het uurwerk gaat het om honderdsten van millimeters, dan moet dat aan de buitenkant toch ook binnen een bepaalde marge kunnen waarin de afwijking met het oog niet zichtbaar is
Ik zei het toch.
Ik kijk er nu al tegenop om in de nieuwe mod mijn zelfgemaakte chapterring met streepjes te zetten…
Ligt dan of aan de foto of aan mijn ogen, of beide natuurlijk
Dat was de reden waarom ik de SKX links liet liggen en in dezelfde prijsklasse een Citizen Promaster kocht.
Al met al nog geen één geode gezien.
De monsters hebben dit problem niet inderdaad.