Ik dacht dat het de bedoeling was dat de app de telefoontijd ‘doorzendt’.
Wellicht was jouw hoofdtelefoon niet in staat 40 kHz uit te zenden, daar zijn ze ook niet voor gebouwd.
Deze citizen is radio controlled. Titanium, verstelbare sluiting. Heerlijk horloge met een mooie wijzerplaat.

Die app heb ik weleens geprobeerd. Werkte niet goed, horloge ging naar een verkeerde tijd, geen idee waarom. En het is een hels karwei om de Citizen handmatig weer goed te zetten. Dus nu alleen af en toe handmatig de secondes bijstellen. Geen probleem.
Ik meen mij ook te herinneren dat het horloge een soort GMT functie heeft waarmee je de weergegeven tijd een offset kan geven tov de japanse tijd. Als die offset niet overeen komt met het verschil tussen NL en JPN tijd gaat hij verkeerd syncen. (Deze functie misbruik ik dan nog wel eens voor zomer/wintertijd)
Heel mooi deze
Weet je het typenummer?
Dit zijn mijn Casio oceanus ocw-s6000 en T200.
De lineage die jij hebt heb ik ook nog ergens liggen, dat horloge is de start van mijn (vrij recente) horloge hobbie geweest,
Mooi duo! Jammer dat de Oceanus lijn vrijwel geheel aan de Japanse markt is voorbehouden.
Beste slin,
Dit is een citizen attesa, H145- 007JD02
Dit was een “JDM”, alleen bestemd voor de japanse markt. Dit uurwerk werkt als het goed is ook in andere tijdzones. Doen ze niet allemaal. Heeft solar, en is superlicht. Een verstelbare sluiting.
Overgenomen van een gewaardeerd forumlid. Ben er nog steeds blij mee.
Hoi Nils,
Om nog iets completer te maken. …want volgens mij was het nummer dat ik je doorgaf van het uurwerk.
In mijn N.A. toendertijd had ik vermeld citizen attessa CB0287-68L
Dit moet dan het juiste zijn.
Groeten John
Hoi John,
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord
Het typenummer klopt…Dank je
Die apps zenden geen 40 of 60 Khz uit. Ik heb het hier in het Engels geschreven, even geen zin om het te vertalen:
Yes, it is important to note that the audio/sound itself (air vibrations) is not of use, it is the audio signal , the electric current in the wire to the speaker (and in the speakers’ voice coil), or the current in the wire of attached headphones, that generates a magnetic field around the wire and it is the third harmonic of the 20 kHz electromagnetic wave (60 kHz) that propagates from the wire/conductor, or in the case of the German 77.5 kHz signal, perhaps the fifth harmonic of 15.5 kHz, that can be received by the antenna in the watch. This magnetic field is always created by the current in the wiring to/in the speaker (and in a speaker with a voice coil this magnetic field interacts with a magnet so that the cone moves, creating vibrations in the air we perceive as sound). Harmonics can occur ‘naturally’, like when you pluck a guitar string, the string vibrates at the fundamental frequency and several harmonics, or overtones. The specific make-up of the overtones gives a musical instrument (and our voice) its timbre. However, in this case the (odd-integer) harmonics are what make up the square wave that is output by the DAC (digital-to-analog-converter).
Wat je dus hoort als irritante piepjes uit je telefoon zijn dus gewoon <20 kHz, het zijn de boventonen die verstopt zitten in de blokgolf die het horloge ontvangt.
En dat het dus niet lukt ligt dus niet aan een koptelefoon, want een draad is gewoon een draad. Het ligt meestal aan het ‘volume’ en de plaatsing van het horloge. Ik gebruik geen koptelefoon, en leg het horloge op een specifieke plek op mijn telefoonscherm, en dan komt het echt op millimeters aan of ik een High of een Low of geen signaal krijg. Het signaal neemt echt heel sterk af met afstand, want het is al superzwak om te beginnen, aangezien de elektromagnetische straling een bijeffect is.

Die apps zenden geen 40 of 60 Khz uit.
Bedankt voor de verhelderende uitleg! Een koptelefoon is natuurlijk al niet optimaal qua spoel die niet daarvoor ontworpen is en dan ook nog afhankelijk zijn van harmonischen…