Stiekem toch wel bevallen? Toen ik hem binnenkreeg (de blauwe variant) had ik gek genoeg ook niet direct zoiets van: wauw! Dag later wel Absoluut een prachtig horloge met een onwijs vette dial en draagt lekker
Ja heb ik dus ook. Ik had een financiele meevaller, waardoor het niet noodzakelijk meer was om hem weg te doen. Dus een mooie gelegenheid om hem toch nog een tweede kans te geven, en gek genoeg vind ik hem nu wél mooi. Toch even tijd geven dus. En met de zomer in aantocht denk ik hiermee een leuke funwatch te hebben.
Hier mijn nr.2 na de orginele alpinist SARB017 nu een nieuwe generatie toegevoegd aan de collectie.
De “Sunset Mountain” limited edition SPB201J1
Ziet er goed uit, gefeliciteerd.
Oh oh die geforceerde datum op 4.
Lekker prijsje trouwens
Ik word hier nou niet super gelukkig van, en die bund bandjes zijn ook niet om aan te zien.
Dat zou verboden moeten worden.
Vraagje, weten jullie of er een variant is van de SARB017 voor de dames pols?
Mijn vrouw vind dat groene dial met goudkleurige accenten op indices geweldig.
Ze verbied het mij ook om de sarb017 te flipperen.
Eens
Je zou de baby alpinist kunnen proberen, zoals @Selfie die heeft. Volgens mij is dat de spb155j.
Ik had die gezien, maar ik vind het groene op de 017 wel iets mooier.
Op de baby alpinist lijkt hij iets matter/korreliger. Ook de gouden accenten lijken minder, maar dat kan @Selfie wellicht beter aangeven.
edit:
Kast afmeting: Diameter 38 mm × dikte 13 mm
Ik dacht meer aan <36mm en <10mm
Oordeel zelf zou ik zeggen.
Toch wel andere koek hoor.
De groene wijzerplaat op de baby alpnist is inderdaad matter en korrelig, wat mij betreft is dat een dikke plus omdat het zich beter laat aankleden met andere straps (maar dat is smaak). Het korrelige valt overigens mee: alle foto’s op internet focussen juist op de korrels, maar in real life valt het je eigelijk nooit op. Zie onderstaande foto’s: was met een NA revisited bezig, maar hier alvast de foto’s :). De foto met de tekening is hoe het horloge onder normale omstandigheden eruit ziet als je aan het werk bent, zonder macro’s en belichting.
De wijzers zijn de bekende 'gouden wijzers, maar de indices en numerals zijn geprint. Dit is in mijn beleving geen step down, het is in een goudkleur en verbeterd juist te afleesbaarheid. Echter, als je van shiny houdt, dan zou je voor de opgelegde indices/numerals van de 017 moeten gaan.
De kast is idd 38mm breed en 12,9mm dik, lug to lug 46mm.
Zowel qua vormgeving als kast prefereer ik deze boven de 017.
Nice!
Dat hij geen kompas en extra crown heeft is absoluut een dikke plus.
Als je dan met alle geweld een re-issue uit wil brengen laat dan ook de datum weg zou ik zeggen. Ondanks het prijskaartje zal ie zijn weg wel naar de fans vinden maar niet naar mij. De 017 blijft voor mij de Alpinist.