Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Hehe, als je goed kijkt lijken het net jou beide armen :sweat_smile:

Vraagje aan al jullie die-hard modders:

Ik ben volledig in love met de manta turtle……… met uitzondering van de kast. Die turtle kast vind ik echt helemaal niks. Nu zou ik graag alles (dus ook de bezel en de chapter ring) overzetten naar een kast die compatibel is met alle turtle onderdelen. Het liefst een kast zoals de skx of mm300. Ik weet dat alles over te zetten is op de samurai maar ook die kast vind ik niks.

Weten jullie toevallig nog een optie? Mag ook een niet OEM kast zijn.

Plaatje voor de sfeer.

In principe zou je uurwerk, wijzers en plaat over kunnen in een willekeurige kast van bijvoorbeeld Namoki, Seikomods of DLW. Zo lang deze de kroon maar op 4 uur heeft zitten.

Je zult wel een SKX (omdat de MOD kasten daarop zijn gebaseerd) kroon, chapterring, bezel + insert, saffiertje en caseback moeten kopen om dit te doen.

1 like

De binnenkant kun je gewoon overzetten naar een skx007/9

Bi de skx heb je dan wel een andere stem en kroon nodig.
De originele chapterring van de skx kun je er in laten zitten.
Bezel en insert overzetten kan niet.

1 like

@Alexx28 en @Tijdstip. Bedankt voor jullie reacties! Ik ben echter bekend met modden met de SKX onderdelen en heb momenteel de nodige onderdelen incoming voor wat andere projecten.

Waar ik nu dus specifiek naar op zoek ben is een kast waar echt alle turtle onderdelen op passen (zoals dus de samurai kast —> heb ik niet zelf geprobeerd maar daar schijnen alle onderdelen op te passen). Ik wil graag alles op een slankere kast zetten. Ook de bezel…… (dat granaat patroon vind ik top). Ik hoopte dat hier misschien iemand een gouden tip zou hebben.

Ik heb een vermoeden dat de onderdelen mogelijk op de MM200 kast zouden passen maar geen idee of het ook echt zo is. Heeft iemand dat al geprobeerd?

Op die nieuwe mm200? Iemand in dit topic heet daar bezels van gewisseld.

Ja die! (De 44mm variant, niet die kleine nieuwere).

Oeh…… wie wie wie?? :smiley:

1 like

Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

Dus je wil een slankere kast, maar met dezelfde afmetingen voor de bezel :question: :thinking:

Even brainstormen… is het een idee dat je de turtle kast zelf onder handen neemt, en deze dus slanker maakt?
Dus overtollig metaal verwijderen.

Precies!! Gewoon een turtle nadat hij bij de weight watchers is geweest :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Grappig dat je erover begint…… dat heb ik dus al geprobeerd. Ik heb een oude SRP777 op een haakse slijper gezet. Het resultaat:

Ik ben geen metaalbewerker en heb geen werkbank met bankschroef ofzo. Het bleek echt super moeilijk om mooi precies het metaal weg te slijpen. Helemaal rondom het schroefdraad voor de kroon. Ik ben een klein beetje uitgeschoten met een klein hapje uit het schroefdraad tot gevolg. Het is verder erg moeilijk om beide kanten gelijk te slijpen.
Kortom: leuk geprobeerd man! Jammer van het resultaat :rofl:

Ander leermoment was dat ik ook de chapter ring en het glas had moeten verwijderen. De kast werd tijdens het slijpen zo heet dat de chapter ring smolt.

Eindconclusie: ga op zoek naar een kast die geschikt is voor turtle onderdelen. Mocht die er niet zijn dan toch maar kijken naar kast voor skx onderdelen van de bekende webshops.

1 like

:zipper_mouth_face:

4 likes

Pomptiedom …

1 like

Hahaha…… ik weet het…… typisch zo’n actie van: wat was je aan het denken. Achteraf had ik veel beter een case van namoki ofzo…. Of een totaal afgeragde turtle ergens op de kop moeten tikken…… en die op de slijper moeten zetten.

Maar goed……… niks meer aan te doen.

🤦

2 likes

Redden wat er te redden valt en (deels) gebruiken in een (SKX) kast van Namoki.

Dure les dat wel, ik zou die slijper nooit meer aanraken :grin:

Een gemodde Turtle :turtle: is zo gek nog niet.

4 likes

Ja dat gaat zeker gebeuren! Heb al een aantal onderdelen die deze kant opkomen.

Ik kan gewoon niet wennen aan die case. Iedere keer als ik naar mijn manta ray kijk wordt ik blij van wat er in het midden gebeurd maar de zijkanten: dikke :-1:t2::-1:t2::-1:t2:

Dan verkoop je toch gewoon?

Nee want ik vind de rest van het horloge dus super mooi. Die manta ray wijzerplaat is in mijn ogen de mooiste turtle plaat die er is. Icm de dikke granaat bezel en mooie insert. Vandaar dat ik heel graag alles wil overzetten naar een slanke case (als die er is).

En anders misschien toch maar in een skx/namoki kast. Dat laatste moet er dan wel mooi uitzien. Anders gaat de turtle inderdaad alsnog in zijn geheel in de verkoop.

1 like

Misschien is dit dan wat: https://wrwatches.com/products/rdunae-turtle-6105-8000. Past ‘n SKX-insert in.
Ik vind deze kastvorm ook mooier dan de ‘dikke turtle’.

Tadaahh

10 likes
1 like

Ja nice :+1:t2:. Die had ik al voorbij zien komen.

Die van @Jeranimo ook!

Misschien ga ik ook wel die kant op. Maar eerst nog maar even op zoek naar een kast waar alle turtle onderdelen op passen. :stuck_out_tongue_winking_eye: