Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Wat heeft dat nu met laksheid te maken??

Hier ben ik het wel mee eens. De carrosserie en de motor.

Het uurwerk is niet exact hetzelfde en komt niet van het zelfde bedrijf

Je begrijpt volgens mij de essentie van een build niet. Als ik er een, 4r35 in stop dan is het nog steeds geen origineel Seiko model…

Sterker nog op het moment dat je een origineel model aanpast (modden dus) is het ook geen originele Seiko meer.

Dus feitelijk ben je anti mod en anti builds, dus wat je doe je hier dan in dit draadje? :thinking:

1 like

Ik gooi er nog even een plaatje in. Mod en standaard.

9 likes

Haha klopt. Maar misschien wel minder fake. Daar gaat het hem om denk ik. Voor mij zijn de uurwerken ook gelijk hoor. Het gaat om de maker. Een ETA in een Steinhart of een Tudor blijft een ETA. :man_shrugging:

Fake = namaak

Maar ik maak niets na, ik creeer iets nieuws, gebruik makend van aftermarket en originele onderdelen. Als iemand daar niet tegen kan, tsja. Their loss zullen we maar zeggen.

@koekoek ik heb ook echt originele Seiko’s hoor, misschien dat je dan toch een beetje beter slaapt :wink:

2 likes

Met een Seiko uurwerk en Seiko kast kan je het nog een Seiko noemen. Anders zou ik het een fake noemen.

Ik ben niet tegen mods. Je kan leuke Seiko’s maken door verschillende onderdelen te mixen. Maar afhankelijk van wat je doet en welke parts je gebruikt is het soms geen Seiko mod meer maar een fake. Het uurwerk is een van de belangrijke dingen en het hart van een horloge en een Seiko uurwerk een vereiste om iets een Seiko te mogen noemen.

Get a (chat)room

1 like

Nee merci

1 like

Wat jij fake noemt, noem ik een build zeker als er originele componenten worden gebruikt die nota bene door Seiko (group) zelf in de markt worden gezet.

Daar laat ik het bij.

Man deze vind ik echt gaaf. De rode ook. Die had ik al eens eerder gezien, maar vergeten waar. Ik weet ook niet of ik de rode vaak genoeg zou dragen.

Ik heb er wel eens aan gedacht deze zelf ook te maken. Maar weet je meer over de kast? Of wie was de ‘bedenker’ van deze build ookalweer?

6 likes

Ik houd niet bij wie wat heeft, ik ging ervan uit daar je je mening hier openbaart. Een aanname dus van mijn kant. Excuses.

Nee, want met modificeren creëer zelf een horloge. Ookal zitten daar elementen in wat geïnspireerd is van andere horloges.

Een replica is gewoon een 1 op 1 kopie.

Kijk weg, over de schutting, scroll door, stoor je er niet aan❗
Tenzij je graag er een dagtaak aan wil hebben om overal iedereen te corrigeren. En dan jezelf geïrriteerd kan voelen omdat de ander geen aandacht aan je besteed.

Oh crap, ik geef het aandacht.

:heart_eyes::+1:t3:

Een mooie quote om me uit deze discussie te onttrekken.

1 like

Waarschijnlijk omdat ik 'm al eerder heb gepost hier op het moment dat ik 'm tegenkwam online :wink:

1 like

gemaakt worden door het bedrijf wat vroeger Seiko Daini heette en dus eigenlijk gewoon Seiko genoemd mag worden.

Gelukkig hebben ze bij SII en Seiko er een andere mening over … Die zullen het vast zelf wel beter weten dan een beterweter.

The products are exported in the form of watch components and watch movements to serve both parent companies and related plants and that of OEM market needs through Seiko Instruments Inc. Japan.

1 like

Voor iemand die zich zoveel stoort aan de inhoud van dit topic ben je er vrij actief @koekoek

3 likes

Voor iemand die zich stoort aan reacties er over reageert u er best veel :innocent: Zelfs nog een dag na mijn laatste post hier.

O… Jij hebt blijkbaar je armen ook maar gemod ?
:sweat_smile:

1 like

De brons gebruinde armen van vader en zoon bedoel je? Niks mis mee toch?