Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Ik ook (nog) niet…

1 like

In Azië zijn ze zo mod gek dat ze rustig een limited horloge uit elkaar trekken :grin:

De vraag is of het een echte is of een kopie via Ali…(daar staat hij voor €17)

Lijkt mij een echte.

Heb je een link naar Ali? Ik kan daar echt nooit geen ene kloteklapper vinden

Ik zie sowieso hier nergens de naam Seiko op staan

Bij de advertentie foto’s staat dit niet, denk dat dit niet mag omdat het geen officiële Seiko producten zijn. Als je bij de foto’s van de aangekochte wijzerplaten bij de reviews kijkt staat er wel Seiko op.

Tsja, lastig. Wat ik zie blinkt in elk geval niet uit in kwaliteit. Wat ik in de mod/build zie ziet er erg strak uit in elk geval.

1 like

Tokeilab USA heeft OEM te koop.
Komen dan denk ik nog wel wat aan importkosten bij…

2 likes

Merci, ik kan er ook nog wel aankomen via een ander kanaal :wink:

Wow…. Ik ben in de war…… is dit nou een 149 met andere bezel en band? Of gewoon een complete aftermarket met oem dial?

Volgens mij ook. Plaatje hierboven is gewoon een Seiko SPB149

Heb je een ander model in je hoofd??

Die bezel en insert zijn volgens mij niet origineel. En de band is ook aftermarket.

Edit: ik hou nu mijn spb143 ernaast. Die is toch echt anders.

ALL parts available zegt al genoeg denk ik…

Alleen de dial is OEM

1 like

Ja check! Dus ik ben niet gek :crazy_face::crazy_face:.

Thanks.

1 like

Je hebt gelijk alleen de dial is origineel

1 like

@Proenski @Martijn82 in die ali-link is allemaal nep.
Heb die gouden Turtle plaat hier liggen, en de uurmarkers horen glanzend goud rondom te zijn

(hier nog in een skx)

Bij die Ali-link is het matgoud

Wanneer je vervolgens de dialcode via Google zoekt 4r36-04z2 (r2) dan kom je uit bij de wijzerplaat van de SRP777 ipv de SRP775.

De srp775 plaat kost overigens €47,- dus bij ali bespaar je wel €30,-, maar dat zie je er dan ook aan af.

Dat was al bekend :wink:

Ik gebruik geen nep wijzerplaten en het liefst ook originele wijzers. Dit is mijn enige mod met een aftermarket (= niet nep) wijzerplaat.

1 like

Klein voorproefje van de mod die ik in de planning heb. Captain Willard OEM dial. Zojuist gesourced :star_struck:

8 likes