Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Setje 1 is nu compleet:

Setje 2 wacht nog op z’n dial:

3 likes

Zie ik daar nou roze lume?
Wat voor spannende dingen ga jij doen? :smile:

1 like

Had jij dat even gemist vriend :smiley:

2 likes

Ah! Nu valt het kwartje! :smile: niet gemist, wel domweg weer vergeten :sweat_smile:

1 like

Wat ik over heb staat in het blauwe deel maar dat moet maar net zijn wat je zoekt.

Met de nieuwe import regels is het modden/bouwen wel een stuk duurder geworden waardoor voor mij dit deel van de hobby op een laag pitje staat.

Gelukkig hebben we de foto’s nog :grin:

5 likes

8 likes

@Cihanski, mag ik weten waar je de insert voor de OB vandaan hebt? Weet zelf maar 1 adresje, tiger-concept.

1 like

Heb er ook maar een voor 63 (!) euro binnengehengeld. Ga ik absoluut modden. Zijn er meer mensen met die Invicta’s aan de gang? Hier of apart topic maken (hoeveel Seiko is/wordt dit)?

1 like

op dit moment geen accute wens, ondertussen her en der wat besteld… Een van mijn toekomstige projecten is een Sinn-style mod. En ben ook gecharmeerd van de Barakuda. Die gele indices met een blokje oranje. En ik wil nog eens een retro horloge maken op basis van een 62MAS kast, zwarte band en dan… SLA dial? Dromen… dromen

Precies mijn punt. Als je een beetje keus wilt, dan zit je snel bij Namoki/DLW of Ali. Eerste is best wel duur en tweede vind ik soms niet zo best… Vandaar dat ik een Europese seller zocht. Beste die ik kan vinden: https://one-second-closer.com/ heeft ook wel wat…
Monsterwatch Rob heeft ook wel iets.

Gewoon even bij watch en style kijken. Als je voor genoeg besteld heb je het binnen drie dagen en 0 gerommel.

1 like

thnx, dat is inderdaad mijn nieuwe adresje dat ik over heb gehouden aan dit topic. Ziet er interessant uit

net een leuke SKX mod gekocht in het blauwe deel. Daar zaten originele SRP777 plaat en wijzers op. Die wil ik in een toekomstig te bouwen Turtle plaatsen.

Turtle plaat in een turtle? Ik heb wel eens creatiever gezien :upside_down_face:

Vermijd Ali kasten, deze zijn 5 ATM of minder. Een echte duikerkast hoort 200 ATM te zijn of in ieder geval geen 3 tot 5 ATM…(bij Ali wordt het niet vermeld, soms wel soms niet, gewoon op je verstand af gaan als het te goedkoop lijkt)

Deze Mod site heeft ook leuk spul, ziet er ook uit als kwaliteit…

Tokeilab uit USA

1 like

Ja hoor :point_down:t2:

€ 14,60 13%OFF | 38Mm Zwart Blauw Wit Groen Keramiek/Titanium Bezel Insert Voor 40Mm Case Horloge Accessoires Bezel

1 like

Mannen is het mogelijk om een 7s26c uurwerk te vervangen door een NH36 uurwerk?
Ik lees hier online verschillende verhalen over. Er moet misschien ook een andere kroon op. Klopt dit?

Het 7s26c uurwerk van dit horloge loopt niet helemaal lekker meer. Mijn vader heeft het horloge een jaar of 4 zorgeloos gedragen en nadat hij niet meer goed liep heb ik hem blij gemaakt met een Seiko quartz.

Ik wil dit horloge wel blijven dragen. Betreft een Seiko mod omdat er een saffier glaasje met gedeeltelijke AR in zit :grin:

1 like

Dat kan gewoon ja. Wel zorgen voor een bijbehorende stift en de uurwerk spacer overzetten. (En misschien de dagschijf als het een 4u kroon betreft)

Edit:

Proof!

3 likes

Thnx. Dan bestel ik een NH36!

Ja die zit op 4.

4 likes

Zou ik wel een nh36 met zwarte datumschijf doen. Scheelt je het overzetten daarvan. Die is namelijk iets spannender om over te zetten dan een dagschijf. (C-clipje los halen en schijf eraf versus het uurwerk voor een deel demonteren :slight_smile: )

Edit:
Daar komt bij dat een datum schijf geschikt is voor 3u of 4u kroon, waar een dag schijf dit niet is.
Maar dat wist een hf-veteraan als jij vast al :wink: