Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Geen idee waar je het over hebt :grin: Zal het doorgeven aan mijn modder :+1:

2 likes

Dank! Het is niet altijd even duidelijk welke insert te gebruiken van Ali.

1 like

12 likes

hahaha
Ik heb nu de Fiffer Turtle op bezoek gehad en wil er zo een. Worden alleen niet meer verkocht en zijn razend duur. Heb nu dus de dial en handen. Nog een kast nodig en safier… uurwerk trek ik uit een van mijn andere desnoods. Et voila. Zelf mijn Turtle gebouwd. En ja, een after market case vind ik okee voor dit plan.

1 like

Geen probleem, was voor mij ook een (bestudeerde) gok, en pakt gelukkig goed uit!

1 like

Hallo, de spacer ring van een NH36 is dunner dan de 7S26
Je moet dus of de spacerring van de 7s26 over zetten op het NH36 uurwerk of een NH36 caseback nemen. Omdat de spacerring van de NH36 dunner is wordt deze niet goed in de kast gehouden als er een 7S26 Caseback erop wordt gezet, omdat deze caseback dan niet diep genoeg komt om het uurwerk op zijn plaats te houden.

Ook moet je stift (+kroon) vervangen. 7S26 stift werkt niet op een NH36 uurwerk… (andersom wel. NH36 stift werkt wel op 7S26)

7s26 heeft zwart dikke spacerring, NH36 / 4R36 heeft de dunnere grijze spacerring.
dag en datum wiel moeten er dan af om het makkelijk over te kunnen zetten, maar is geen rocket science…
20210515_170025_300x300

ps. de makkelijkste manier om niet de spacerring te hoeven verwisselen is gewoon een caseback van een 4R36 vinden en deze erop te zetten… Seiko 5 met 4R36 heeft deze seetrhu casebacks die gemaakt zijn voor NN36 / 4R36

3 likes

Bedankt voor de tekst en uitleg!

1 like

Kwam er laatst achter dat het best nauw komt met die spacerringen en casebacks.
Werkt perfect als de casebacks ook kloppen met de spacerring (dus een 7s26 spacerring werkt alleen goed met 7s26 caseback en een 4R36 caseback met de 4R36 spacerring)

Maar in jou geval is de snelste oplossing dus gewoon NH36 nemen, wijzerplaat en wijzers overzetten, Nieuwe kroon ( en NH36 stift) en een 4R36 caseback…

…en dagschijf voor 4 uur…

1 like

dit is wat ik nog heb liggen

NA. Een skx007 mod die ik op MP heb overgenomen van @heinw. Is een Monsterwatch mod. Ben nog van plan een zwart leren band met twee roze stiksels te kopen, of een zwarte nato met rode bies. Mogelijk verf ik de tip van de secondenwijs nog rood.

3 likes

Leuk ding. Misschien zijn dit nog leuke ideeën qua band?

4 likes

Rubber met een tropic look? Shark mesh?

Die tweede dacht ik idd aan

1 like

Mooi horloge. Is een retro look die ik met een ander horloge wil nabouwen. Wat zien we hier?

1 like

Thanks. Het is een mod. De eerste die ik ooit heb gedaan. Een SKX007 met dial & hands van een SARB059, keramische bezel inlay, S-crown, saffierglas en een Miltat Super 3D oyster.
Ik had er een haat liefde relatie mee. Ik vond hem ontzettend tof maar wat vind ik die SKX kast kut om te dragen. Uiteindelijk heb ik hem verkocht.

10 likes

Al eerder twee dials via deze geweldenaar gehad, een derde is nu onderweg. Maar deze is wel bizar mooi weer :point_down:t2:

5 likes

Hmm, nee.

Maar ieder zijn ding.

3 likes

Snoopy van Gogh rotor erop met see thru caseback :smile:

snooop

4 likes

Cool zeg!!