Show je Seiko mod of build (Deel 1)

door jou wil ik nu ook weer een nato dragen. blijft toch gaaf

1 like

Op sommige horloges staat het best gaaf idd :+1:

1 like

Even nieuw leven ingeblazen met een BP insert.

13 likes

Tof. Brengt me op een idee dit. Weet iemand welke lak je het best kunt gebruiken voor wijzerplaten, rotors, bezels etc?

Ga ik binnekort eens aan de slag. Je moet wat in deze corona tijden.

Chapter ring lijkt wat misaligned. Maar dat hoort zo bij de meeste Seiko’s geloof ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kostte mij ook best een paar keer voordat ik het goed kreeg, omdat de ring met glas de chapterring meeneemt als je het erin draait.

Extra stukje hard plastic in het gat wat de chapterring op z’n plek moet houden was bij mij de oplossing. (Gat is veel te groot van deze kast) Streepje van 12 loopt nu op zelfde lengte als streep op de 12 uur marker…

2 likes

Wat je nodig hebt is creatief denken.
En een beetje creatief zijn.

Ik heb een handtekening nagemaakt met vulsel van een Action metallic verfstift. Niet rechtreeks van de stift gebruikt, maar met o.a. tandenstokers aangebracht. Stift had namelijk de Exacte kleur als van het origineel…

2 likes

4 likes

In ieder geval geen misaligned chapter ring meer :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vind deze te gek! Weet iemand hier hoe je die bezel insert zo krijgt? Dus dat de binnen en buitenkant bijna wit zijn en naar binnen toe de verkleuring minder wordt?

6 likes

Lijkt eerder geschuurd dan eraf gebleekt.
Misschien combinatie ervan…

1 like

Ah Ja…… dat kan natuurlijk ook.

Mijn eerste echte Mod. Een ‘homage’.
Snkl41 dial en kast, snxs hands, double domed clear saffier en fluted bezel op een aftermarket Jubilee. Het meeste komt van Rob (monsterwatches). @Tokes heeft mij een handje geholpen glas en saffier te plaatsen. Fijne dag allen!

15 likes

Mijn 3e mod / build-from-scratch die ik zo goed als af vind en zo mag blijven.
Met een goed uitgelijnde chapterring want ik ben nogal een Pietje Precies :sunglasses:

6 likes

Ik zit te denken om de MM300 kast van Seikomods te kopen om de plaat die ik voor kerst krijg erin te gooien. De Heimdallr fiffer paste net op mijn 17cm polsje, en dan denk ik aan top hat, stalen insert, stalen chapter ring en stalen coin edge.

6 likes

Thanks voor de uitgebreide tips! Hier heb ik wat aan. Wordt er een zonder markers, om ervoor te zorgen dat al de aandacht naar die plaat gaat die zussie heeft gemaakt!

1 like

Ik heb trouwens kast 259 van de 300
Ik geloof dat de eerste 300 MM300 kasten zijn genummerd.
Ben benieuwd of je dan nog bij de eerste 300 zit :smile:

1 like

Ik hoop dan 269

In iedergeval vind ik minder dan 300 wereldwijd sinds vorig jaar nog best ‘limited’ :laughing:

Maar als ze een nieuwe batch gaan maken dan weet je maar nooit hoeveel er wereldwijd zijn…

1 like

En deze heb je al een tijdje??
Zo niet, ik kan niet geloven dat dit pas je derde mod is.
Niet slecht bedoelt hoor, maar zoveel kunde en kennis bij jou :+1:t4:

1 like

Pas de 3e die echt ‘af’ is. De andere 2 en een half moeten nog afgemaakt worden tot ‘af’

Dan bedoel ik dat er niks meer aan hoeft te gebeuren… oftewel ik er blij mee ben…