Echt heel sexy, dammm
Die zijn weg.
Ik weet niet alles want ik bouw niet zelf
99% zeker fake, te zien aan oa
- de afstand tussen de lume markers en de minuten
- de apostrof in diver’s
- de C in automatic
- lume op de 3
En die ook op basis van de opening in de C.
Geen idee op basis van deze uitvergroting.
Als je denkt dat ik er langs zit mag je het me gewoon zeggen hoor, ipv random plaatjes erbij te slepen.
Nou, het gekke is sowieso dat alle foto’s hierboven van hetzelfde horloge zijn. Bizar hè!
Het zijn foto’s van mijn SPB149 die ik er even bij heb gepakt om te kijken of het allemaal wel klopt.
Het enige verschil dat ik (let op: geen kenner) kan zien is de lumepip op 3 maar dat kan te maken hebben met de gewijzigde ISO eisen waardoor alle SPB modellen gewijzigde wijzerplaten hebben. De lumepip op 3 is er later bij gekomen.
Ik zeg dus niet dat ze echt zijn maar ik durf ook niet te beweren dat ze fake zijn.
Ik vind dit ook nogal een claim op basis van wat uitvergrotingen, zoals @Chlorophyl al aangeeft is de lumepip op 3 er later bijgekomen vanwege ISO normering.
Wat jij precies denkt te zien aan de apostrof en C is mij niet duidelijk.
Laat ik het zo zeggen; als ik een fake dial heb dan is die beter uitgevoerd dan welke Seiko ook die ik in de collectie heb zitten
Nee, daar ben ik niet bang voor. Proenski doet niet aan neppe dials
Is die wrist shot foto van dezelfde dial? Want daarop vind ik vooral de indices er gek uitzien, alsof ze in de dial gestanst zijn, dat zie ik op je andere foto’s echter niet.
De SPB149 is een gelimiteerde uitgave, zouden ze daar een ISO bijgewerkte wijzerplaat voor uitbrengen?
Ja die lumepip is inderdaad het enige wat ik ook niet zeker weet.
Ik kom hem eigenlijk alleen maar tegen bij Namoki als OEM dial. Zou dus echt moeten zijn.
Ja
Dat lijkt dezelfde plaat inderdaad, kijk eens naar de print (oa net boven de lumepip op 3). Daarnaast zou de kleine 2 (tussen 5 en 6 uur) recht boven de marker moeten staan.
Koekoek is van de Seiko politie dus als een originele wijzerplaat in een non Seiko kast zit is het bij hem een fake…
Ja das waar, maar je hebt het ook geen Seiko genoemd dat scheelt. Maar dan vragen we koekoeks oordeel enkel over de plaat.