Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Doorzichtige sticker mod :grin:

1 like

Leuk bandje. Source?

1.3

7 likes

Oeh, tnxs, maar weet ik niet meer zeker. Grijze Barton, denk ik.

1 like

SKX013 in zijn nieuwe logeerkamer :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Een paar wijzigingen voor de SNKE51

7 likes

Dank je! Had de wijzerplaat liggen en wilde er iets mee doen. De handen had ik voor een ander project bedoeld, maar dat ging uiteindelijk niet door. Toen ik deze kast op Ali zag, viel het idee op zijn plek.

Ook gaaf, zeker met die zwarte dag/datum.

¯_(ツ)_/¯ . Een Japanner zal ongetwijfeld er iets over te zeggen hebben. Ik had trouwens hetzelfde gedaan met de Samurai die ik destijds had. Een mooie verwijzing naar de eerste gen JDM Samurai’s. Inmiddels heb ik een SBDA003 en SBDA005, alleen die laatste loopt niet echt lekker, dus zit erover te denken het uurwerk te vervangen met een NH35.

3 likes

Dit is mijn allereerste zelfbouw ooit :slightly_smiling_face:

1 like

Nog steeds deze! Erg mooi imho :slight_smile:

Was leuk om te bouwen (namoki kast/bezel, NH35 uurwerk en originele Seiko plaat/wijzers), maar draag m nooit. Binnenkort maar eens id verkoop…

4 likes

Ik denk dat met een zwarte rubberen band ie al veel zal opknappen

1 like

Saai! Deze band staat m goed :+1:t2:

Nee, deze grijze is juist flets. De combi mist contrast naar mijn mening

Ik zal eens kijken of ik nog wat liggen

Mijn mening, he? Als iemand het een gave combi vind helemaal goed

1 like

Mijn eerste Seiko Mod is binnen. Het is een beetje een tegenvaller omdat ik had ingezet op de ultieme toolwatch, maar nu ik hem aan de pols heb gehad is het wel duidelijk dat ik hier niet mee ga klussen of op strand zitten. Daar is hij simpelweg te mooi voor.

De case is een explorer style case van 36mm, met screw down crown en de bijhorende 200m waterdichtheid. Bracelet heeft microadjustments op de clasp.

Motor is een Seiko NH35 die is afgestemd op +8 seconden per dag.

Héééél veel horloge voor het geld, maar iets te sjiek om mee te gaan exploreren vrees ik. Dus ofwel wordt het een catch & release ofwel ga ik de kast verder modden zodat hij iets ruiger wordt.

(Pic is van het net, morgen even fotomomentje als ik de tijd vind)

6 likes

Is dat standaard ?

Je bedoelt schroefkroon = 200m?

Nee zou kunnen van niet. Beetje ongelukkig verwoord in dat geval. Deze case zou getest moeten zijn tot 200m.

Waar komt die vandaan?

Nee, ik bedoel dat een geschroefde kroon niet per definitie 200m hoeft te zijn.

Snap je hele verhaal ook niet. Je vindt het te mooi om te dragen, maar wil daarom de kast maar ruiger maken. :man_shrugging:

Volgens Internet Lucius Atelier case… Aangezien ik dezelfde case in DLC heb is die inderdaad 200m (die vd foto tenminste)