Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Sjezus wat is de middelste schitterend!

Dank je…:+1:

heb je die zelf gemaakt ?

Goedemorgen lieve mensen. Ik heb een nieuwe Seiko bracelet gekocht voor de Presage.
Er zitten polished parts in de schakels, die passen mooi bij de kast.

Echter overweeg ik ook de center link van alleen de end link bij te werken.
Gewoon met wat plakband afdekken en boenen met Cape Cod?

  • Doen
  • Niet doen

0 stemmers

3 likes

Yes!

Goedemorgen,

Is er iemand hier op het forum, die een Seiko Srpe (dress KX) heeft gemod of kan modden? Ik heb een Srpe53 waar ik een fluted bezel op wil laten zetten.

4 likes

Dit is exact het horloge dat ik heb aangeschaft bij Lucius Atelier maar mijn wijzers zijn zilver en niet blauw.

Ik had eigenlijk graag die DLC van jou gekocht, maar die was er alleen nog in 39mm en dat is voor mij te groot helaas. Dus als je van je DLC ooit af wilt, pols dan eerst ff bij mij ajb.

Ik wou hem iets scherper slijpen aan de zijkanten. Iets vlakker maken. Maar dat schijnt niet simpel te zijn.

Ik hou ook niet echt van de glimmende bezel, dus beadblasten of DLC behoren ook tot de opties.

Verder had ik op termijn graag een high end quartz erin gebouwd, tweedehands 9f82 uurwerk.

Uurwerkje uit elkaar halen is enkel uit interesse. Zoals je weet kan je een NH35 afstellen zodat het beduidend accurater loopt dan uit de fabriek. Dat zou ik wel leuk vinden om zelf te doen.

Het glaasje hoeft niet perse, maar bij latere mods of vervanging is het wel interessant om zelf te doen.

DLC bezel glimt ook en is verre van mat.
De case is wel superieure kwaliteit.
Mocht ik het willen wegdoen dan laat ik je het wel weten…

Een quartz ervan maken zal een moeilijk klusje worden denk ik.
Er zitten wel spacers en 2 extra casebacks bij om er een ETA2824/SW200/SW260 of
ETA2893/SW330 uurwerk in te zetten

2 likes

Mijn mod met fluted bezel en saffier glas.

3 likes

Netjes👌🏻… Ik ga voor een combinatie met jubilee strap deze is besteld en is onderweg. Heb trouwens al een mede forum lid gevonden die een bezel erop wil zetten.

1 like

Geen fluted bezel, maar zeker geschikt als mod basis!

2 likes

Nog niet perfect. Maar na een extra boen beurt is het wel top denk ik.

Misschien alle center links meepakken? :thinking:

1 like

3

als je het echt spiegel glad wilt dan helpt Capcod ook niet echt.
Na een paar dagen/weken ziet het er weer hetzelfde uit zoals het was.

oplossing:
Dremel
4

1 like

Hoeft van mij niet. Beetje contrast tussen brushed en polished parts is voldoende.
Anders is balans tussen kast (polished) en band (grotendeels brushed) best groot.

Doen jullie al jullie mods zelf of laten jullie ook mods door iemand uitvoeren?

Ik heb onlangs onderstaande Seiko besteld en zou hier graag saffier glas in willen hebben. Daarnaast heb ik ook al zitten kijken naar een andere bezel en insert. De bezel zou ik zelf nog wel kunnen vervangen maar het saffier glas zie ik niet zitten.

Waarom zet je het niet in een PVD SKX007 case?
Is ie meteen 200m waterdicht :smile:

Zo ver ben ik nog niet hahahaha, kom net kijken bij het modden.

Als je het uit wil besteden zou ik inderdaad inderdaad losse onderdelen bestellen.

Als je glas vervangt moet uurwerk er ook uit…
Maar was vergeten dat je dan ook een stem op maat moet knippen voor nieuwe kroon :slightly_smiling_face:

Het moet wel leuk blijven qua kosten. Enkel saffier en een ander bezel/insert is een leuk begin.

Zitten er mensen hier op het forum die deze mods voor andere doen?

1 like