Haha, nee natuurlijk niet man. Maar als jij jezelf dat wil wijsmaken, prima.
Dan heb je dit draadje nog niet goed gelezen vriend, laat staan mijn laatste reactie dus ik herhaal mezelf maar even
Ik kan niet zeggen of de wijzerplaat echt is maar ook niet of deze nep is. Maar ik wil een wijzerplaat die boven alle twijfel verheven is dus die plaat gaat eruit.
Maar dat zegt niets over de herkomst van jouw plaat want die komt toch blijkbaar niet uit het horloge. En is vast ook niet in originele verpakking geleverd…
Als het goed is krijg ik woensdag een horloge binnen die ik een beetje wil gaan modden. Dit wordt de eerste keer dat ik een horloge wil gaan aanpassen. Het klusje is voor een ervaren modder waarschijnlijk zo gepiept, maar voor een newbie best spannend
Zou iemand in PB een beetje tips en advies kunnen geven? Ik kan dan uitleggen wat ik binnenkrijg (Ja het is een originele Seiko) en wat de bedoeling zal zijn. Aan de hand daarvan wellicht wat gereedschap uitzoeken, bij welke webshops kan ik terecht etc.
Alvast heel erg bedankt! Mocht een oproep als dit niet thuishoren in dit topic, laat het gerust weten, dan verwijder ik het weer.
Als daar niet zoveel geheimzinnigs aan is zou ik zeggen: gooi het hier in het topic. Dat is namelijk precies waar dit topic voor is bedoelt. (en dan is er eens wat serieus leesvoer naast alle fancy foto’s van mods )
Niet vervelend bedoelt maar op youtube staan hele filmpjes hoe het wordt gedaan en met uitleg. Ik denk dat je daar veel meer van leert dan een stukje tekst hier. Misschien als je tegen iets aanloopt en gerichte vragen dat je hier wel goed geholpen kunt worden
Ok top! Wilde het topic niet bevuilen, dus vandaar dat ik het voorzichtig vroeg haha.
Woensdag ga ik bij een forumlid een Seiko SKX171 ophalen met nog originele bezel. Wel zit er al een ander glaasje in. Afhankelijk hoe het glaasje er uit ziet, laat ik het zitten of ga ik het vervangen naar een plat glaasje met facet met transparante AR coating.
Zoals velen, wil ook ik deze ombouwen, zodat het meer neigt naar een SKX007. Er zal of een coin edge bezel met een keramische bezel insert op komen (gezien bij dlwwatches) of toch een originele SKX 007 bezel met bijbehorende insert. Tussen deze twee moet ik nog even nadenken. ga ik voor de 007, dan bestaat de mod dus volledig uit originele Seiko onderdelen. Aan de ene kant heeft dat de voorkeur, maar een coin edge bezel maakt het wel iets sjieker.
Ik denk ook nieuwe pakkingsringen nodig te hebben voor het glaasje, bezel en voor de zekerheid ook voor de case back?
Nu komt het volgende, het lijkt me leuk om dit zelf te doen, dus daar moet gereedschap voor komen. Echter, als de boel eenmaal in elkaar zit, kom ik er nooit meer aan, dus aan de andere kant vind ik het zonder om gereedschap aan te schaffen. Ik weet niet of er forumleden/ ervaren modders zijn die het leuk vinden om voor een kratje bier (of een andere symbolische vergoeding) hier een middagje met mij aan te gaan zitten werken? Ik zorg zelf dan uiteraard voor alle benodigde onderdelen.
Ik heb al verschillende filmpjes gezien, maar iedereen doet het weer anders. De een die maakt alle pakkingringen vochtig met een speciale “olie” of ander vettig goedje wat in zo’n mooi rond doosje zit, waarvan je het dekseltje even heen en weer beweegt en de ander knalt de o-ring er gewoon droog en al in.
Daarnaast door mijn onkunde ben ik ook een beetje bang dat ik de boel ga verzieken hahaha.