De wijzerplaat grootte is toch 28.5mm? Dan kun je ook bij namoki, seikomods en idd dlw terecht. Gewoon uitzoeken en maken die handel.
Yes dat kan.
Heb zelf deze dial van hun nog liggen. Uiteindelijk niet gebruikt.
Had die jij laat zien ook bijna gekocht voor iets goudkleurigs.
Of een plaat past is afhankelijk van het uurwerk, bij Seiko meestal een 7S26 of afgeleide daarvan (4R3x, 6R1x, NH3x).
Je moet alleen letten op de positie van de kroon (3 of 4 uur) en het datumvenster (meestal 3 uur) of een andere plaat goed uitlijnt, ivm de pootjes achterop de plaat die in de spacer vallen die rondom het uurwerk zit.
Stel, je wilt een SKX007 plaat (kroon op 4) in jouw Seiko zetten (kroon op 3), dan passen de pootjes niet.
Bij aftermarket platen zoals die DLW, heb je vaak meerdere opties voor plaatsing; je kan de ‘verkeerde’ pootjes verwijderen.
Snappie?
Snap ik, maar bij dit specifiek model bestaat de dial alleen uit een wijzerplaat, zie hieronder:
Terwijl bij de mod die ik op het oog heb er sprake is van zowel een wijzerplaat als een chapter ring (twee opties):
Of
De combinatie van wijzerplaat + chapter ring is dan ook mogelijk dus voor mijn SNZH57K1? En passen dan beide chapter rings of alleen één keuze?
Ook mooi! Waarom niet gebruikt, andere dial gebruikt of uiteindelijk niet gemod wat betreft de wijzerplaat?
Denk dat beide chapterrings niet passen… maar dat zou je verder moeten uitzoeken
De chapter rings zijn voor de skx007 en de sea urchin, niet voor de jouwe. Deze zullen waarschijnlijk niet passen.
Dan is de eerder genoemde wijzerplaat misschien niet zo handig, valt bijna niet meer te zien hoe laat het is zonder een chapter ring
Chapter ring is niet echt een “ding” op jouw Seiko. Die is gewoon staal. Op een skx en sea urchin is deze veel meer uitgesproken. Gewoon een lekkere plaat en wijzers uitzoeken!
Heb uiteindelijk een originele dial gevonden die ik heb gebruikt. Er zat eerst een aftermarket dial in.
Ik was op zoek naar een beetje een vintage duikuitstraling en dat was met die dlw dial niet gelukt.
Heb het glas, de bezelinlay en de wijzers wel van hun gebruikt.
Uit het archief.
Best spijt dat ik deze ooit verkocht heb. Als de huidige eigenaar nog op HF rondwaart, graag een PB.
Basis is een Turtle uit 1978 (6309-7040) met daarin:
Golgo13 Marinemaster wijzerplaat/secondewijzer en complete bezel
Tuna uur/minuut wijzers
Saffier
Het uurwerk vervangen voor een 7546 quartz
Kast gezandstraald
Zo’n tof apparaat…
Mooie kasten zijn dat
Die is mooi, de mijne word all metal look incl wijzerplaat met zwarte wijzers, maar de meeste onderdelen moeten nog komen.
Toffe kasten die van Namoki.
Voor mij de perfecte afmetingen
Diameter: 42mm
Lug to Lug: 47.5mm
Thickness: 11.1mm
Lug Width: 20mm
oh dear… Ik heb weer een mod in mn kop…
Wat zegt men hier van?
Ik twijfel nog over de secondewijzer… Zwart, brushed staal of misschien wel wit.
- Yay
- Nay
0 stemmers