Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Prima mod zo. Buiten de standaarden maar cool op een of andere manier :sweat_smile:

1 like

Dat was ook precies de bedoeling :wink:

1 like

Ik zeg C3 :+1:
C3 is de groene lume, BGW9 is de blauwe lume á la Citizen.

1 like

Even een vraagje aan de modders. Ik heb een Seiko mod in bestelling. Toen ik hier een foto ervan plaatste kreeg ik een bericht dat het gemarkeerd was. Ik heb begrepen dat sommige mod onderdelen als nep beschouwd worden. Hoe kan ik achterhalen wat nep is wat echt ?

Die SKX die een 7002 bleek te zijn met een neppe Seiko plaat? Of was dat iemand anders?

Nee niet bekend mee.

Het is nep als er Seiko op staat maar het geen origineel Seiko onderdeel is. Doorgaans hebben we het hier dus over de wijzerplaat.

Achterhalen? Dat is soms lastig, je moet een beetje bekend zijn met de modellen zoals Seiko die uitbrengt en anders aan de verkoper even vragen uit welk model het onderdeel afkomstig is. Het antwoord zegt vaak genoeg :wink:

1 like

Ik heb zitten lezen, en lees vaak aftermarket, maar dat is dus in principe ‘nep’.

Nee, aftermarket is niet nep. Aftermarket zijn passende onderdelen die voor mods worden gebruikt. Het is pas nep als er Seiko op staat maar dat niet is (en dus ook geen Seiko onderdelennummer heeft).

Mijn mod hierboven heeft een wijzerplaat van Namoki bijvoorbeeld. Daar staat geen Seiko op dus is het volkomen legaal.

2 likes

Mocht iemand hier nog een LX bezel zoeken, heb er een over :rofl:

2 likes

Je bent een gekkie.

1 like

En verdient een eigen topic!

Ik word hier elke keer weer voor gek gezet! :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Aftermarket + wijzerplaat = nep

De meeste van de lage kwaliteit platen zijn vrij eenvoudig te herkennen. Vaak is de dial code onderaan ook anders. Nh36 ipv 4r36 = sws nep. Of ook leuk, een 7002 prospex plaat. De 7002 was meer dan 15 jaar eerder dan de prospex platen er überhaupt waren.

Staat daar Seiko op? Doet US alsof het een originele band van Seiko is?

Ga ervoor Edgar! :ok_hand:

Dan is het niet nep, maar aftermarket.

Niet per se, als er geen Seiko op de plaat staat is het aftermarket en geen nep…

Ik laat de eer aan jou. Hoe zou jij ‘m noemen?

Diet Coke

3 likes

Volgens mij is het altijd een gezellig feestje in jouw bovenkamer :partying_face:

2 likes