Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Gaat u nu weer zo moelijk doen :scream:

Als je op ebay of catawiki leest dat een horloge een aftemarket plaat heeft is dat een nep plaat. Simpel zat. Daar vroeg Kaninho om.

Stond er ‘Seiko’ op? :grimacing:

Is dit nep? NEEN!

Dat mensen het begrip nep en aftermarket door elkaar halen, tsja :zipper_mouth_face:

6 likes

Erg mooie plaat :heart_eyes:
Zat even te kijken om hem ook te scoren, maar prijstechnisch is dat iets té.

Jouw mod heeft wel een dikkere saffier nodig.
Of is het een vertekend beeld dat de insert zo hoog ligt?

Ben benieuwd.

Zag er idd 1 op eBay, maar €150 is me te gek.
En gezien de datumschijf te veel gedoe (voor mij)

1 like

16 likes

Wie ben ik?

image

1 like

Werkbeater weer voorzien van een nieuwe O-ring voor de kroon. Er zat een te dikke in waardoor de kroon niet lekker meer draaide :smirk:

6 likes

Hij zegt; ga even een rondje fietsen en verziek dit topic niet zo.

Gok ik.

9 likes

Sorry! :sweat_smile:

1 like

Met L.C.B.I. insert

De originele insert is eigenlijk net te plat waardoor de bezel rand hoger is dan de insert… En die is best scherp. De L.C.B.I. Insert is iets dikker waardoor het beter aansluit.

9 likes

Das gewoon een heul mooi klokkie!

1 like

Weet er iemand of een OEM Samurai chapter ring past op een SKX?

Haha geen probleem. Wist ik al hè. Hij ging alleen steeds stroever waardoor ik de tijd niet lekker kon verstellen. Nu draait ie weer lekker soepel :hugs:

1 like

Ja, dat weet ik.

2 likes

Nee, past niet.

1 like

:joy:
ow.

1 like

Misschien ook leuk voor mensen hier: er is een facebook pagina over seiko mods, zie: https://www.facebook.com/groups/Seikomods/ Ik heb er al een paar keer echt vette mods langs zien komen en dat heeft me ook wat inspiratie gegeven!

2 likes

Dial and hands :white_check_mark:

Alleen nog wachtende op een chapterring en sapphire inlay uit de Filipijnen :hourglass_flowing_sand:

9 likes

Die dial is echt zo vet :drooling_face:

1 like