Tof!
Laatste paar weken ben ik me dus een beetje gaan verdiepen in het Seiko-modding. Best wel vet. Ik ben aan het broeden op mijn eerste projectje. Wil alle onderdelen custom hebben (kast, bezel, chapter, bezel ring, wijzerplaat, wijzers etc.), zou ik dan een SKX007 als donor kopen of ‘from scratch’ beginnen?
Dan is een SKX007 overbodig. Je kan alles bij Seikomods en Namoki kopen.
Uurwerk etc ook? Zijn die plug & play?
Yes.
Als je een date-only wijzerplaat hebt, dan ja. Er zit wel verschil tussen de dagschijfjes voor Seiko’s met de kroon op 3h en 4h.
Standaard koop je een 3h NH uurwerk.
Mooie bezel insert hoor, is dat een glazen variant?
Echt cool, die nieuwe inserts van Namoki (zie hieronder) zien er ook leuk uit, maar deze is toch echt een slag mooier!
Die zijn tof ja. Bijna die gulf gekocht, maar niet de beste match met een zwarte plaat gok ik…
. Ik stuur je berichtje
Ja ik vind 'm zelf ook super ogen, maar heb helaas zelf geen SKX007 in mijn bezit haha. Die staat wel op het lijstje (maar ja, keuzes hé…)!
Besteld! Kan niet wachten totdat de boel binnen is
Kast (met coin edge bezel)
Wijzerplaat:
Bezel en insert:
Ook die insert? Die zou prima passen
Yes, geborstelde stalen insert. Twijfel alleen nog over een jubilee band of president.
Ik doelde op de keramische van de foto
Oh ja zo… hehe. Ja, die insert ook! Super tof ding, vind die kleur echt fantastisch.
Vet. Dat is dezelfde kast, of niet? Zo ja, dan heb ik in ieder geval de goede keuze gemaakt. Super mooi!
De kroon… KAK, vergeten. Maar die kroon op jouw foto is mooi. Van Seikomods dus?