Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Zijn er leden hier die zelf hun mods doen in/rondom Limburg toevallig, en wat tijd over hebben? :grin:

1 like

5 likes

:laughing:

8 likes

Dat geeft niet.

3 likes

De schijfjes zijn over @royke74! Corrector wheel natuurlijk ondersteboven geïnstalleerd, dus ik heb de nodige oefening weer gehad.

7 likes

Hij is ongelooflijk gaaf. Wijzers zijn top, uitlijning is top, alleen krijg ik het glas er weer niet recht in met mijn crappy press. Is er iemand die me uit de brand kan helpen?

6 likes

Als de pakking eenmaal niet meer goed is door hem scheef te plaatsen krijg je hem er niet meer recht in met zo’n kut nylon pakking

Elke keer weer met die pers. Iemand die ik dit horloge met nieuwe pakking kan opsturen? Ik ben een beetje ten einde raad met die pers van mij… Wellicht @royke74 of @HanDavinci?

Het ligt niet aan de pers maar aan de pakking gok ik. Als je die de 1ste keer verpest hebt krijg je hem daarnaa nooit meer goed :grimacing:

Heb het ook een x gehad met de Ali pers bij een skx, toen ik zo’n tophat wilde plaatsen. Ik heb toen de pers iets meer op de kant van het glas gezet dat nog naar boven stond en toen als een malle gedrukt. Uit eindelijk ging die er toch nog recht in alleen je moet echt veel kracht zetten. Glas blijft wel heel🤪

1 like

Mijn pers is scheef😂
Ik had heb echt zeker weten goed uitgelijnd voor ik hem aandrukte. Heb er zeker een kwartier boven gehangen om te kijken en hij stond helemaal recht. Ik zag wel (na de rand natuurlijk) dat de stempels niet goed op elkaar klikken, maar één kant minder ruimte heeft.

Kan je eens een foto maken van hoe het glas er nu in zit?

Alles binnen voor deze mod (toch, of misschien niet?)! Gezien het een wijzerplaat is geworden zonder dag/datum venster, kan ik (of degene die hem voor me in elkaar flanst hopelijk haha) de dag/datum schijf ook verwijderen uit dit horloge? Dan kan ik m bij een ander horloge namelijk goed gebruiken :smiley:

Zoiets moet het gaan worden:

1 like

Ik wil je wel helpen hoor, wel graag even een nieuwe pakking meesturen.

7 likes

Dit helpt enorm, bedankt voor je toevoeging!

2 likes

Leuk… alles dubbel gedaan dus. :sweat_smile:
Mooie dial Han :ok_hand:

2 likes

Ik werk alleen nog maar met mijn retro pers. Dat ding is top

5 likes

Gaaf! If it works, it works.

2 likes

Ik heb laatst m’n Vostok gefrustreerd ondersteboven op het vloerkleed gelegd toen het plexi er niet in wou en ben er toen op gaan staan. KLIK! ipv KRAK! Job well done :man_dancing:

1 like

Durf ik niet aan hoor :sweat_smile:, wel lekkere Russische engineering :joy:

1 like