Vraagje, welk onderdeel van dit horloge is Seiko branded?
Wanneer is iets nog een Seiko mod? Voor mij moet de basis eigenlijk wel een Seiko horloge zijn. Dus kast en uurwerk.
Vraagje, welk onderdeel van dit horloge is Seiko branded?
Wanneer is iets nog een Seiko mod? Voor mij moet de basis eigenlijk wel een Seiko horloge zijn. Dus kast en uurwerk.
Ziet er erg clean uit hebben die wijzers zwarte lume of zijn ze hele Skeleton?
Persoonlijk vind ik de datum een beetje afbreuk doen aan het cleane ontwerp. Maar deze is van jou, dus mijn voorkeur is irrelevant gewoon lekker van genieten dus!
Ps.
Weliswaar 4 dagen te laat, maar toch; welkom bij de club!
Kast, glas en uurwerk is Seiko
Wijzers geen lume.
Ik had hem ook het liefst zonder datum gehad, maar daar was geen wijzerplaat voor beschikbaar.
En bedankt voor je welkom, is nooit te laat
Welke kast is dit dan, want het lijkt niet op een skx kast. Die loopt veel ronder af aan de onderkant.
Maar da’s ook prima
Ik wou nou gaan zeggen dat als je handig bent en het aan durft je de wijzerplaat nog kan vervangen voor deze:
Maar toen keek ik een paar plaatjes verder en werd het mij duidelijk:
snzf kast?
Klopt.
Mooi
Wat kost dat❓️
Dus de titel van dit topic moet eigenlijk veranderen
Hoe zie jij dat? Ik zeg alleen dat voor mij een Seiko mod inhoudt dat het op basis van een Seiko horloge is en niet een samenraapsel van niet-Seiko onderdelen met een NH3x uurwerkje zoals ik er ook 1 heb.
Dus wat heeft dit te maken met de titel?
Neen. De titel is reeds aangepast zodat zowel mods als builds hier een plek kunnen hebben.
Dus enkel Seiko-basis❓️
Een mod(ificatie) heeft een bestaand model als basis.
Een build heeft doorgaans aftermarket onderdelen als basis, te beginnen met de kast.
Beiden mogen hier worden getoond mits je geen nep platen laat zien.
Overigens kan een mod dusdanig zijn aangepast dat je het origineel niet meer herkent en het richting een build gaat
Een mod met SKX als basis
Een build
Een mod met een SRPD als basis maar amper nog herkenbaar
Leuk betaalbare dresswatchke voor dagelijks gebruik.
Vandaag binnen dus NA
SNXS79 met fluted bezel (monsterwatches)
Ik zou er graag nog een gele secondewijzer in hebben.
Dat staat haaks op het idee van een dresser
Klopt, maar zou mooie link zijn naar mijn vrijetijdsauto’s … zoals m’n Tissot.
En … de secondewijzer is dan ook wel een klein detail …
Maar wel heel zichtbaar, zeker in geel
Even een vraagje voor de kenners hier:
Kent iemand een skx alternatief voor de custom fitted endlinks die strapcode voor de sumo verkoopt?
Het idee dat je zo vrijwel elke strap strak aan kan sluiten op de case is wel heel interessant