Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Plaat is niet origineel Seiko maar heeft wel een Seiko logo. Dat is tegen de regels, en al honderd keer vermeld. Ik heb het niet gevlagd overigens.

Die van mij ook niet :wink:

Waarom horen ze dan hoger te liggen?

Maar nu loopt het glas over in de insert, de cijfers komen er bovenuit.
De rand van de bezel is weer gelijk aan de cijfers.

Ik stoor me meer aan het verschil in lume van de wijzers, daarom ook een set OEM besteld.

Misschien ook het dag+datumwiel aanpassen, even terugzoeken waar ik die kon krijgen… of @Beavis moet het nog een keer vermelden :+1:t4:

Gevonden… maar ook hier een witte rand.
En minder goud-look… eens kijken of ik de bestaande kan aanpassen.

Tsja, wat “hoort”? Het is natuurlijk op een Rolex gemodelleerd. Zelf vind ik het geen gezicht als de insert te laag ligt.

Ik had hetzelfde probleem, er zit gewoon (te)veel tolerantie in de aftermarket onderdelen. Zeker als je verschillende leveranciers door elkaar gebruikt. Wat veel mensen doen.

Gelukkig levert mijn modder goed werk :+1:t3:

Before

After

Dat kan

Dat klopt half… maar heb het met de zoekfunctie teruggevonden.

Gevonden in Deel 1 bericht 2717

Ik heb er geen probleem mee :open_mouth:
Het glaasje is de

Ben benieuwd hoe de srp775 in jouw mod gaat worden

Nog steeds in mijn bezit …

6 likes

Acryl glaasje & plopfrof Style wijzers. Lekker!

8 likes

Kan zoiets ook op een Sarb035 en wat kost ,zoiets ongeveer?

Ik wil binnenkort beginnen met een horloge die de NH38 draagt.
Kan ik beter een Seiko kopen die de NH38 draagt of een losse NH38 movement kopen en alles daar omheen bouwen?
Indien het eerste, hoe kan ik checken welke Seiko’s welke movements hebben?

Thanks voor je antwoord. Hoe kan ik het best van start gaan, met een SRPD of alleen de movement?

Sorry, ik bedoel kan ik het beste beginnen met een SRPD om te kopen en dan modden of de movement kopen en de overige onderdelen als de hand, dial en case los kopen.

Klopt. Ik wil inderdaad de NH38 als movement. Ik heb een wijzerplaat op het oog.
Moet ik dan de NH38 los kopen of een heel horloge - zoals een SRPD - met het movement?

10 likes

7 likes

Cross-post:

6 likes

SBDC033 —>>> SBDC017 mod. Ben er nog steeds erg blij mee.

12 likes

Nh38 kan je los kopen. Zoek de spullen bij elkaar en bouwen maar.

5 likes

Cross 2, de andere helft van het stel:

2 likes

Geen ‘show’, maar een vraag:

Ben op zoek naar een nieuwe bezel insert voor mijn Seiko SNZD77K1. Diameter vanaf de buitenzijde is 35mm en de binnenring meet 28mm begreep ik van de www

Nu is een originele insert vinden bijna onmogelijk, maar wellicht een aftermarket/mod insert te vinden met die maten?

Plaatje ter inspiratie:

Huidige look:

Hoe hij er uit zou moeten zien:

2 likes