Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Welke wijzerplaat en wijzers heb je gebruikt?

Sumo wijzers?

@Proenski en @Tonnieb Nee, wijzers uit de oude Samurai serie…

Een andere mod…

7 likes

En de plaat?

Seiko SKX171…

1 like

:grin:

1 like

Mocht je deze kant op willen gaan, @Proenski, Yobokies heeft een nieuwe Sammie-variant, wel wat groter uitgevallen: https://theyobokies.com/?mod=product&sec=item&task=detail&id=335

Ik heb ze onder andere hierin zitten:

3 likes

Op zich niet verkeerd, hoe is de lume? Doorgaans probeer ik voor de wijzerplaat en wijzers in elk geval originele Seiko onderdelen te gebruiken zodat de lume qua kleur en kracht gelijk is.

1 like

6 likes

Overdag kleurt het heel netjes bij elkaar - en daar ben ik redelijk gevoelig voor.

Lume in actie, maakt mij wat minder uit, maar ook OK, denk ik:

Na een paar minuten:

2 likes

Kleurt netjes inderdaad, kracht? Tsja daar zie je toch wel die de king of lume is :wink:

1 like

Iemand interesse in een top hat glaasje voor een skx? Heb ook nog een faded oem pepsi bezel insert liggen.
Allebei niet gemonteerd geweest om dat het horloge al weg was​:sweat_smile: laat maar horen. :+1:

Blijft lekker hè. Groen safier was ook een goed idee geweest. Nooit in me opgekomen helaas.

4 likes

Om begrijpelijke redenen heb ik destijds de wijzers van deze BFK laten vervangen en gelijk er een double domed saffier in laten zetten

Kinetic bleek toch niet mijn ding en is deze naar Australië verhuisd.

6 likes

Seiko FFF mod.
Zo gekocht bij Monsterwatches van Rob.

18 likes

Kunnen al die mods met “Seiko wijzerplaat” niet gewoon in de vuilbak aub? :roll_eyes:

1 like

Dat wordt nog wel een pittige discussie dan! :wink:

Originele Seiko SKX007J met aftermarket

  • wijzerplaat
  • wijzers
  • top hat saffier

is voor mij een Seiko Mod. Maar ‘technisch’ gezien is dit wel een fake want wijzerplaat met Seiko logo.

8 likes

Er hoort wel enige nuance thuis in mijn reactie, maar het topic wordt hier overspoeld met mods die echt niet door de beugel kunnen.
Dat een modder een (eenmalige) “Seiko” wijzerplaat maakt om zijn idee vorm te geven is van een ander nivo dan het op grote schaal produceren van “Seiko” wijzerplaten voor de mod gemeenschap.

Mijn reactie was dan ook niet specifiek gericht op jouw Seiko.

3 likes

Eens! Basis moet een originele Seiko zijn.

Weet ik toch. :wink:

Ja dit vind ik ook een ‘grijs gebied’. Feitelijk is het nep.

2 likes

Nou dat valt nog wel mee, toch?

Ik vind die van @Chlorophyl prima kunnen al zou ik persoonlijk de wijzerplaat wel origineel houden. Maar soms kun je niet anders :wink:

1 like