Modden met 50 jaar oude horloges

Gisteren heb ik een nieuwe Seiko sportsduiker opgehaald. Zo te zien was de bezel ongeveer hetzelfde als van de sportsduiker die ik al had. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar hoe het zou staan als ik de bezels van beide horloges zou swappen :smiling_imp:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/1/5/815c16bc54dff2c9de5938e0ef686b2b5a86a525.jpg

Beide komen uit 1968 en zo horen ze er uit te zien:

WP_20180823_12_02_55_Pro

De bezels zitten vast met alleen een tension ring en draaien dus klikloos. Met de bezels er af:

WP_20180823_12_02_33_Pro

Wat is dit gaaf geworden zeg :star_struck: Ik ben enorm fan van horloges met lichte/witte plaat en zwarte bezel. Eigenlijk is deze combi zo nog wel mooier dan het origineel met de zilveren bezel :zipper_mouth_face:

WP_20180823_11_59_51_Pro

Deze combinatie van zwarte plaat en grijze bezel zit ook op andere Seiko Sports duikers, maar niet met deze kast.

WP_20180823_12_00_33_Pro

Erg leuk om eens te proberen haha! Nou ga ik dit als purist natuurlijk niet zo laten en zet ik de bezels netjes terug. Maar ik moet zeggen dat met name het resultaat van het horloge met de lichte plaat erg geslaagd is. :sweat_smile:

12 likes

Eens!:+1:t2:

3 likes

.

+1 :+1:t2:

Jawel.

Nee.

3 likes

Mensen gaan we o.h.a. ook pas modden als ze bijna 50 zijn.

2 likes

Wanneer ik geld als water zou hebben en mijn vierentwintigjarige vriendin vraagt om een set nieuwe borstjes zeg ik pas de problème mon cheri

:man_shrugging:t2:

3 likes

Ok

2 likes

Sir yes sir. Maar dat geld als water maakt het overbodig hè, prioriteiten stellen.

2 likes

De grijze met de zwarte bezel zou ik gewoon zo laten. De originele bezel uiteraard bewaren, maar zolang je deze draagt: véél gaver. :+1:

1 like

Ik weet niet of de purist in mij dat wel aan zou kunnen :grimacing::grimacing:

2 likes

Fijn toch, af en toe je grenzen te kunnen verleggen? :wink:

1 like

Via @koekoek op dit draadje gewezen. Ik vind de swap zeer geslaagd. Geen idee of je ze zo gelaten hebt of ze überhaupt nog hebt :grin:

1 like

Ach een horloge waar je na een paar maanden op bent uitgekeken of een leuk stukje speelgoed waar je (hopelijk) nog jaren van mag genieten… Gewoon een van die horloges in de verkoop en gaan…

Edit; Hm, zie nu pas dat deze twee jaar geleden gepost is :flushed: @Proenski, geen oude koeien uit de sloot halen joh :wink:

1 like

Zoals gezegd; dat is de schuld van koekoek naar aanleiding van mijn opmerking in dit draadje

1 like

Is dat inmiddels al gelukt? Zijn ze vernieuwd?

1 like

De vriendin is vernieuwd. Mag dat ook?

2 likes

Weet ik niet, als het ook beter is geworden vind ik het goed.

1 like

Definieer beter…

1 like

Gelukkig heb je haar niet definitief volgestopt, maar zit het in horloges…

Nee, die mag iedereen zelf invullen

Ik dacht dat wij een afspraak hadden staan over die knipoogjes.

:broken_heart: