Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Denk dat je idd wel gelijk hebt. Ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik niet gewoon Weer een zwarte chapter ring en in zet.

Hij valt met wit wel meer op❤

1 like

Speciaal voor @Proenski !
o6RduPxbMPMyQNo3G3

13 likes

19 likes

2 likes

PagaMoki (Pagani-Namoki) met wijzers van de Sea Urchin, me likey :sunglasses:

6 likes

Vanmiddag weer aan het knutselen geweest. Ik had een tijdje terug plotseling drang om een MM300 mod te maken met de kroon op drie uur toen ik deze tegen kwam op watch and style.

Nu had @bordewolf nog een MM300 plaat in blauw over die hij niet meer wilde en ik zag mijn kans schoon. Alles is net binnengekomen en de wijzerplaat had ik keurig op het uurwerk ringetje gelijmd en de wijzers een uurtje later gemonteerd

Buiten dat heb ik ook nog een chapter ring gehad van @HanDavinci. Deze moest er natuurlijk ook in.
Helaas bleek het blokje onderop de chapter ring (om te monteren) te breed te zijn voor de prachtige kast. Ik heb hem toen even fijn geknepen met een tang en hem toen weer wat platter geveild.
Vervolgens het glas geperst en dat ging prima na de nodige tips en de extra oefening met de mods van @cihanski.

Nu begint de drama pas echt. Toen ik het uurwerk met alles erop en eraan in de kast wilde zetten, ging deze iets scheef en hierdoor kwam de plaat los. Deze bleef vervolgens MUURVAST in de kast zitten en de wijzers waren door het verwijderen van het uurwerk tussen de plaat en het saffier zitten. Ik heb hier geen foto’s van want op dat moment zweette ik op plekken waar je niet hoort te zweten.
Uiteindelijk heb ik een plastic zakje voor onderdelen om een bandentool heen gehaald en heb ik de plaat zonder schade eruit kunnen wrikken.

Na weer opnieuw te hebben gelijmd en tijdens het drogen de bezel en insert gemonteerd te hebben was het tijd voor poging twee van de assemblage.

Toen alles schoon was en stofvrij heb ik heel voorzichtig de mikmak in de kast geduwd. Ook deze keer klemde dit verschrikkelijk erg, maar het paste. Daarna heb ik de stem goed geknipt met een tang en de nieuwe “S” kroon gemonteerd. Gek genoeg was het veertje in deze kroon heel los dus is het lastig om hem terug op lopen te zetten na het vertellen van tijd. Als iemand daar wat op weet hoor ik het graag!

En daar is dan het eindproduct. Ik denk dat hij heel goed is gelukt. :grin:

Vervolgens kon ik het ook niet laten om even wat foto’s te maken in de tuin :grin:

Dankjewel voor het lezen en dankjewel voor de leden waar sommige onderdelen vandaan komen! Als iemand nog een tip heeft voor die kroon dan hoor ik het graag :+1:t3:

Groetjes!

31 likes

Heel cool!

1 like

Heel geslaagd project! :+1:t3:

1 like

Wauw, mooi!!

1 like

Dit is 'm hoor!!

1 like

Heel erg vet!!!

Mag ik vragen waar de kast en de band vandaan komen?

1 like

Kast van Watch & Style en de band van Proxima!

Ik moet zeggen dat ik veel meer te spreken ben over de afwerking van de Watch & Style dan van Namoki. De brushing en polishing van de kast zitten er strakker op.

1 like

Top bedankt! Ik heb nog nooit wat bij W&S gekocht. Namoki wel maar na een heel slechte klantenservice ervaring probeer ik daar zoveel mogelijk weg te blijven.

Ik W&S eens bekijken.

1 like

Zojuist een top hat saffiertje in de turtle gedrukt! Staat 'm goed al zeg ik het zelf😅

Nu maar eens op zoek naar een mooie dial.

10 likes

Ziet er geslaagd uit man!

1 like

arnold-schwarzenegger-tx5Pdy

Mooi gelukt!
Zal je laten weten wanneer ik je Arabische schijf klaar heb :+1:

1 like

Thanks! Die is wel voor een bijzonder projectje😁

Weet er iemand hoe ik de veer in de kroon wat vaster krijg? Ik moet er echt tegen slaan om hem weer te laten lopen😂

Zit het probleem niet in het uurwerk?
Die veer in de kroon druk je juist toch in bij het aandraaien in het schroefgedeelte?