Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Zitten leuke tussen. Heeft die Sumo een 4R36 uurwerk gekregen, of is die 6R15 aangepast met dagschijfje?

1 like

Die fluted bezel en glas met loep komen van Seikomods.com

image

Als je mij vrolijk wil maken moet je even vragen waar HDV voor staat.

1 like

Volgens mij zag ik (een zwarte) er laatst een op watchpartplaza maar eerlijk gezegd niet gekeken of ie wel voorradig was.

1 like

Probeer het eens bij https://www.watchpartsplaza.com/nl/horloge-onderdelen/wijzerplaten/

Ze zijn er nog wel!..( je was mij een paar seconden voor…:wink:)

2 likes

Is er ook iemand op het forum die dit in elkaar kan zetten of moet ik dan bij Rob zijn?

Dat kan elke horlogemaker wel voor je doen.

https://www.horlogeforum.nl/t/zoek-de-dichtstbijzijnde-horlogemaker-met-hf-recensie/

1 like

De Sumo heeft het binnenwerk van een Stargate, met andere wijzers, dus 4R36 inderdaad.
Het Sumo-binnenwerk zit nu in die bovenste SKX-kast (Heimdallr-kast eigenlijk :sweat_smile:).

Het hele verhaal: Uurwerkwissel: Seiko Sumo en Blumo LE lookalike gelukt! 😅

2 likes

Verspreid over aardig wat tijd wel… :wink::sweat_smile:

1 like

Misschien heb ik toen naar een blauwe gezocht. Kan het dat er 2 versies zijn? Lang geleden, weet het niet meer precies maar ben nu niet meer op zoek.

Deze mod vond ik makkelijker dan de SKX.
Prima zelf te doen.

Ervaring met SKX modden?

Nee, ik stel mijn eigen bandjes zelf dat is het wel zo’n beetje.

Er zijn 2 generaties van de Stargate geweest

Gen 1
seikoskz327k

Gen 2

Ik vind de laatste meer geslaagd maar ik prefereer het rechte kader om de dag datum van de eerste generatie.

1 like

En ik maar denken dat dat ding blauw was :woozy_face:

1 like

Dat issie ook, @Proenski toont de verschillen tussen de wijzerplaten van gen1 en gen2.

2 likes

Thanks voor de opheldering :ok_hand:t3:

De gen1 was er in 4 varianten dacht ik. Zwart pvd, wit (hier in het blauwe theater) zwart-rood en rose goudkleur. De gen2 was er in meer varianten waaronder een knalgele goudkleur en ook oranje. De blauwe gen2 zie je hier terug in deze review.

Dat plaatje hierboven van de gen1 is een mod van een zwarte in een zwart-rode (of witte) kast vermoed ik.

1 like

Yes, de srp493K, nu weet ik het weer. Heb me rot gezocht naar dat ding.

1 like

@HanDavinci
HDV… vertel❕

1 like

Is een van de fraaiste blauwe wijzerplaten van Seiko imho >

5 likes

Maar de zwarte gen2 mag er ook zijn >

Edit, cross post

1 like