Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Ik gebruik deze:

Aardappelschilmesje

6 likes

Waar gehaald?

Wat is daar de ref. van?

Hier op HF gevonden. Zocht naar een stalen versie, maar dit is ook prima.

1 like

Lijkt mij leuk om zelf een all metal glimmende ‘knots’ te bouwen met een bv oranje kleurige wijzerplaat, heb er helaas geen ervaring mee en ben ook bang verkeerde onderdelen te bestellen.

Gewoon op seikomods of namoki de onderdelenlijsten langslopen, dan komt t goed!

1 like

Toch nog even deze tip delen voor de modderaars.

Bij mijn Namoki zelfbouw wilde ik de bezel er weer afhalen om de insert te wisselen. Echter, de bezel zit er dusdanig strak/passend op dat ik er met geen mogelijkheid een mes oid tussen krijg om deze eraf te wippen.

Dus mijn eerder gebruikte truc toegepast: op de kop in een dun laagje wasbenzine om de lijm op te lossen. Na 30 min viel de insert er zo uit!

Dikke disclaimer: geen idee wat wasbenzine met bv de bezelpakking doet. Ik doe echt een minimaal laagje wasbenzine, het idee is dat dat tussen bezel en insert inkruipt en niet verder richting pakking, maar geen garanties. Heb ook goed nagespoeld.

Zie hier voor mijn eerdere actie:

Succes mocht je het ook zo eens moeten doen. :+1:t2:

5 likes

Voorlopig even zo:

Blauwe MM plaat (wederom) incoming!

9 likes

Toch maar zo :joy:

17 likes

10 likes

Andere dial gaat 'm echt afmaken.

1 like

Dit is toch ook weer gewoon een replica plaat? :roll_eyes:

1 like

Ja erg hè :see_no_evil:

Kennen jullie DLWwatches.com? Hele coole mods:






7 likes

Net deze topper binnengekregen, met dank aan @Watch2Morrow en de vrienden van PostNL.

Ik kreeg er ook deze custom built NATO strap holder bij met een paar NATO’s én een leuk armbandje. Wat een prima kerel toch.

Ohja en dank aan @Rubennnv voor de sluiting! Maakt het helemaal af (en draagbaar, zo’n Oyster zonder sluiting dragen is gewoon problemen opzoeken)

13 likes

Hahah, dat is een tripod voor je telefoon om coole foto’s mee te maken.

Enjoy :+1:

3 likes

Yup. Leuk spul. Heb er al wat bij weg besteld inmiddels.
Heb er nog een dial van liggen die ik niet gebruik :upside_down_face::wink:

2 likes

Ahh jij hebt hem overgenomen van Metin! Gave mod! Veel draagplezier :ok_hand:

1 like

Iemand hier een idee of de kroon/stift van een SARB059 best aangepast (stukje ingekort) wordt om met zo’n NH35 uurwerk lekker te werken?

Ik mis de “klik-actie” wanneer je de kroon uittrekt, werking is verder prima (en heb die ook al met Metin besproken op de app, geen zorgen jongens, komt helemaal goed hoor)

@HanDavinci , jij een inzicht?

Nu al klagen?

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like