Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Die kast is gewoon gemaakt voor nato’s :ok_hand:t3:

1 like

Staat top idd :+1:

1 like

Even de goede kleur face foundation bij Kruitvat doet wonderen :grinning:

1 like

Dat is wel een goeie! Ga eens kijken :sunglasses:

1 like

Hoe blijft dat zitten??

Erop smeren met een wattenstaafje oid en dan even aan drogen. Dan het Chrome deel vd wijzer mooi schoon vegen. Blijft goed zitten hoor … Weet zo even niet of ik van mn vrouwtje waterproof of normale heb gebruikt :sweat_smile:

4 likes

:joy:

1 like

@Jurk ik zie scene al voor me in het café

2 likes

Ja!

1 like

Na wat wikken en wegen toch maar de titanium Namoki case besteld. Ik ben onder de indruk.

20 likes

Seiko vrienden, mag ik in dit topic ook iets vragen (en dus niet showen) rondom het modden? İndien ja, lees vooral verder. İndien niet de bedoeling, mag iemand met TL3 mij in een hoekje zetten :upside_down_face:

Gisteren via @DrSpeed een ontzettend toffe SNZH57K1 binnen gekregen. Wat een tof apparaat, de kleuren, de bezel. Het klopt gewoon!

Maar stiekem wil ik toch wat doen! Laten doen is denk ik de bedoeling (twee linkerhanden hier) waarbij het mij vooral gaat om de wijzerplaat en de wijzers.

Originele huidige (toe)stand:

Gewenste mod: dan gaat het eigenlijk alleen om de wijzerplaat icm Skeleton zwarte wijzers

De grote vraag: kan dit überhaupt op de SNZH57 :rofl:

Experts, teach a brother :watch:

1 like

Heel gaaf hoe is de click van de bezel, het geluid.

Iets zachter/soepeler dan standaard. Genoeg weerstand bij draaien ook, gewoon goed :+1:

Ja, het kan. Nee, ik zou het niet doen.

Thanks for sharing! Ik heb me suf gezocht op het web rondom het “hoe” voor dit specifiek model (SNZH57K1) en kwam eigenlijk niet verder dan de Fifty Five Fathoms mod (die ik ook leuk vind, maar niet echt een ander look vind)

De wijzerplaat grootte is toch 28.5mm? Dan kun je ook bij namoki, seikomods en idd dlw terecht. Gewoon uitzoeken en maken die handel.

1 like

Yes dat kan.
Heb zelf deze dial van hun nog liggen. Uiteindelijk niet gebruikt.
Had die jij laat zien ook bijna gekocht voor iets goudkleurigs.

2 likes

Of een plaat past is afhankelijk van het uurwerk, bij Seiko meestal een 7S26 of afgeleide daarvan (4R3x, 6R1x, NH3x).

Je moet alleen letten op de positie van de kroon (3 of 4 uur) en het datumvenster (meestal 3 uur) of een andere plaat goed uitlijnt, ivm de pootjes achterop de plaat die in de spacer vallen die rondom het uurwerk zit.

Stel, je wilt een SKX007 plaat (kroon op 4) in jouw Seiko zetten (kroon op 3), dan passen de pootjes niet.

Bij aftermarket platen zoals die DLW, heb je vaak meerdere opties voor plaatsing; je kan de ‘verkeerde’ pootjes verwijderen.

Snappie?

1 like

Snap ik, maar bij dit specifiek model bestaat de dial alleen uit een wijzerplaat, zie hieronder:

Terwijl bij de mod die ik op het oog heb er sprake is van zowel een wijzerplaat als een chapter ring (twee opties):

Of

De combinatie van wijzerplaat + chapter ring is dan ook mogelijk dus voor mijn SNZH57K1? En passen dan beide chapter rings of alleen één keuze?

Ook mooi! Waarom niet gebruikt, andere dial gebruikt of uiteindelijk niet gemod wat betreft de wijzerplaat?

1 like