Show je Seiko SARB!

Het verschil is dat de SARB sword hands heeft. Die horen gewoon geen lume te hebben :wink: Dat zie je namelijk ook niet bij de GS of SARX etc

Horen doe je met je oren. Elke wijzervorm is er wel mét en zonder lume. Omdat een Nomos geen lume heeft “mag” Rolex dat ook niet? :yum:
Maar wel nog benieuwd naar Mafkees zijn visie. Typ eens door :smile:

Heb jij voorbeelden van moderne horloges met sword hands en lume? :thinking: Ik kan er zo 1,2,3 geen bedenken.

Neuh. Ik heb zelf een Connie met onyx ingelegde markers en wijzers. Oogt prachtig en leest onvoorwaardelijk perfect af :thumbsup:
Kijk nog eens goed naar je SARB. De lume is niet wit zoals de streepjes ernaast, de lume is groenig. Dat valt in de wijzers op door het grotere oppervlakte t.o.v. de lume bij de indexen. De contrasterende stipjes bij de indexen omarm ik.

Ja, maar ze lichten niet op, en de indexen evenmin. Nutteloze functionaliteit dus voor mij.

Nee. Ik vind de wijzers gewoon niet mooi.

Tradities zijn er om doorbroken te worden.

Ja, twee witte vlekken die afdoen aan de esthetiek van het horloge. Enorm zonde. Bij de markers vind ik het wel mooi. En jawel, je ziet (en je wèèt) dat het lumen is…

Potverdorie ik voel me net @Fate_Amenable_To_Change na dit epistel.

Eensch! Op stick hands stoort het me niet.

Dit vind ik een betere combinatie.
Bij de Submariner clasp loopt het gepolijste deel ook door over de clasp.

2 likes

Deze?

Dat is geen dresser zoals een SARB :wink:

Deze dan? Of ga je dan roepen dat Tritium geen lume is? :wink:

3 likes

Nee daar heb je gelijk in. Ze zijn er alleen niet veel, en misschien heeft dat een reden? :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik vind het geen geslaagde combinatie in ieder geval.

Ok duidelijk.

Een snelle google search laat er genoeg zien, modern en vintage.
edit: zoals ik hieronder ga zeggen, het zijn dauphine wijzers

Ik geef toe:

  1. wijzers met lume zijn vaker “stick hands”
  2. Van het “beeld” van volledig oplichtend lume van de SARB03* vind ik het zelf niet zo mooi dat het maar tot net over de helft van de wijzers doorloopt (De wijzer wordt anders te smal. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze lumedots aan de binnenkant van de indices hebben geplaatst).

Ben benieuwd hoe de SARB er zou hebben uitgezien met stick hands. In ieder geval meer als een hommage. Ik kan jullie redenatie wel een beetje volgen eigenlijk. Maar horloges zijn een vat vol compromissen, en ik vind het design zo wel een goed compromis. Qua vormgeving dus, de kwaliteitsconsessies vind ik jammer. Ik zie liever een SARB op SARX niveau dan een SARX als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind het trouwens bij de 033 en 035 wel een ander verhaal. Want bij de 033 vergroot de witte lume het contrast en afleesbaarheid. Bij de 035 zou een zwarte streep over de wijzers juist beter werken.

De 2254 heeft inderdaad “sword hands”, net als een Flieger, de SARB03* heeft toch echt “dauphine hands”.

Smaken verschillen…

Lume op de wijzers? Prima
Lume op de wijzers en wijzerplaat? Prima
Lume op de wijzerplaat maar niet op de wijzers? Belachelijke combi IMHO
Helemaal geen lume (vintage of dresser)? Ook prima

1 like

Nou dat vond Seiko ook. In het verlengde van de lume loopt dus een zwarte streep :grinning:
sarb035Naamloos

4 likes

Ja, dat is waar idd. Maar ook dauphine komt voor met lume (net als de eerder geposte Ball)

Plaatje via WUS

1 like

Maar zo mooi als de dauphine wijzers van een GS vind je niet snel. Zou graag een setje willen kopen. Maar nergens te vinden. Wel goedkoop uitziende, bij Ofrei, CausinsUK, Esslinger etc.

7 likes

Zo dan
Hoeveel tenen heb jij wel niet

1 like

:joy:
Een stuk of tien?