Show je solar

Nu met de zomer achter ons en alleen nog zo nu en dan een aantal mooie zonnige dagen in het vooruitzicht ( heerlijk na zomer weer vandaag trouwens ) zat ik lekker in de zon vandaag en dacht ik het volgende.

Show je solar gevoede / aangedreven horloge eens.

Zelf heb ik er op dit moment 2 stuks in het bezit van seiko en een derde van G-shock is onderweg.

2 likes

In plaats van wachten tot er iemand reageert, kun je hierin vast een kijkje nemen :wink:

1 like

Niet ver genoeg terug gekeken.
A joh deze is al weer meer dan 1,5 jaar niet actief .

Maar inderdaad niet verkeerd om eens door te nemen.

Bij zonnig weer hoort toch ook een beetje een solar.

Gewoon een bericht daarin plaatsen, dan wek je hem weer op.

Dat snap ik.
Alleen om een topic wat al dik 1,5 jaar niet meer actief is weer leven in te kicken

Het is maar niet hoe de overige forum leden , gebruikers hier in tegenover staan.

Van een ander forum ( andere materie ) worden de meeste er niet echt vrolijk van als er van die oude topics weer actief gemaakt worden.

Vandaar

Dat is hier geen enkel probleem, liever zelfs, anders krijg je veel dezelfde topics.

2 likes

Net eens lekker door zitten scrollen / lezen / kijken.

Er zitten er wel echt veel tussen welke geen Solar zijn.

Voor mij is een solar toch wel echt ff wa anders dan een eco drive.
Misschien topic titel aan laten passen naar Solar only?

Eco-drive werkt toch ook via licht? Wat is het verschil met solar dan?

Eco drive is gewoon een reclame naam voor een door zonne energie aangedreven horloge. Staat mooier omdat er “eco” in staat, voor de rijke linkse mensen :wink:

4 likes

Ik heb mij laten vertellen dat Eco-drive bij ander licht dan direct zonlicht meer energie kunnen “vangen” dan sommige andere solar aangedreven modellen


3 likes

Klopt
ook gewoon onder de lamp :+1::smiley:

2 likes

Vlgs mij is er geen verschil.
De een noemt het anders dan de ander.

Solar horloges laden op door middel van lichtenergie. Een zonnecel, die soms onderdeel uitmaakt van de wijzerplaat, zet de lichtenergie om in elektrische energie. Dit licht kan komen van zonlicht, maar ook kunstmatig licht doet z’n werk. De meeste solar horloges beschikken over een interne ‘opslagplaats’ met groot vermogen, waarin de overtollige energie wordt opgeslagen. Daarnaast is het energiegeverbruik van solar horloges de afgelopen jaren steeds verder omlaag is gegaan, waardoor een horloge lange tijd zonder licht kan. Waar dit eerst een paar dagen was, kan een solar horloge nu zelfs een paar maanden zonder licht. Mocht je horloge toch bijna leeg zijn, dan is er in het horloge een batterij-indicator aanwezig die aangeeft wat de batterijstatus is

4 likes

6 likes

3 likes

8 likes

2 likes

Dit is mijn oude pulsar titanium Solar. Hij en ik hebben samen heel wat meegemaakt. Loopt nog steeds maar wordt niet meer gedragen.

1 like

3 likes

2 likes

Valt me wel op dat het veel Citizen, Seiko en zo nu en dan een Casio is.