Show je solar

10 likes

Esprit ergens rond 1995

3 likes

Solar trio.:sunglasses:

2 likes

Prachtig :wink:

1 like

5 likes

4 likes

Twee over

Twee incoming

En nog best wat op de wishlist :smiley:

15 likes

Vraagje aan de mede solar bezitters. In mijn hersenspinsels over toekomstige aanwinsten betrap ik mezelf de laatste tijd regelmatig op de gedachte:

“ja, dit horloge is heel mooi en voldoet aan al mijn wensen, maar het is een automaat en geen solar”

Het gemak van een solar, helemaal bij goede nauwkeurigheid (kuch kuch, Citizen A060, kuch kuch) of bij een atomic model, heeft de charme van een automatisch uurwerk ingehaald voor mij.

Is dit herkenbaar hier?

8 likes

Ja heel herkenbaar…

1 like

Ik heb beiden en vind de solar perfect voor vakantie, weekend, kortom wanneer ik een horloge om heb waar ik echt op kan vertrouwen. Als ik er naar kijk als ik hem om heb dan is het met waardering.
De (duurdere) automaten draag ik doordeweeks en dan geniet ik van de looks en de afwerking.
In beide gevallen me helemaal bewust en genietend van wat er onder de motorkap zit.

1 like

Ik heb ook mechanische horloges en die draag ik nog altijd met evenveel genot. Ik merk vooral dat het mijn denkrichting voor nieuwe horloges beinvloedt.

1 like

Heb deze al meer dan 10 jaar en loopt als een zonnetje :star_struck:

8 likes

Even mijn solar horloges een zonnebad geven om op te laden

4 likes

Idem!

6 likes

In de bios met vrouw en kinderen.

5 likes

6 likes

‘Helaas’ wel. Mijn daily beater is nu n Garmin Instinct Crossover Solar. Hoef em maar 1x per maand op te laden dankzij t zuinige Memory In Pixel scherm en de Dual Solar.
Aparte is dat ie zowel naast t scherm traditionele zonnecellen heeft, als transparante zonnecellen in wat zij hun Powerglass noemen.
Op de spaarstand zou ie theoretisch oneindig op de zonnepanelen kunnen werken.
Hoofdreden voor de switch was dat ie notificaties v mn smartphone kan tonen, zodat ik niet telkens naar mn mobieltje hoef te grijpen als er n berichtje binnenkomt of een afspraak alarm af gaat.

Ik heb em meestal op de titanium zitten. Hier mis ik wel n quick adjust in de sluiting.
Maar met de quick release bij de aanzet, is t wel makkelijk met banden swappen. Jammer blijft alleen wel dat hoewel de bandjes passen met hun quick fit systeem, dit model origineel met n band komt waar de aanzet gevormd is naar de kast. Hierdoor sluiten de andere banden minder mooi aan, doordat de lugs wat uitsteken.

2 likes

Zeker weten.

Ja dus :joy::muscle:t2:

1 like

Nice :ok_hand: