Show je stoere CWC

En dan ook nog maar een lume-shot :wink:

12 likes

Gefeliciteerd! :hugs::pray:t3:

1 like

Airborn vandaag

15 likes

:blush::+1:

18 likes

Die van mij gewoon uit de fabriek…:crazy_face:

12 likes

Die NATO staat m ook :ok_hand:t2:

1 like

Thnx, maar gaat het toch niet redden :grimacing:
Concurentie in de horlogedoos is hoog en nog meer geeft alleen maar onrust …
Maar wel een echte topklok , als ik nog geen quartz had gehad was deze niet in de verkoop gegaan .

Nu een avondwissel :yum:, en de zwarte G10 komt weer terug :joy:

13 likes

Klein is fijn. :hugs:

3 likes

Klopt, het went heel snel en bevalt prima :grinning::+1:

2 likes

Deze gaat het CWC kamp toch verlaten om budget vrij te maken, misschien een goedkopere G10 daarvoor in de plaats.

12 likes

Blijft een topper , puur kwa budget kan ik het me voorstellen gezien het prijs verschil maar de titanium duiker is dat prijs verschil ook zeker waard …
als ik die andere CWC’s niet had gehad was de duiker zeker gebleven.
Lastig maar ik zou er nog eens goed over nadenken :thinking::+1:

Nog even alles bij elkaar gepakt voor een foto nu het nog kan :grinning:

16 likes

Ik ben een lastige horloge wisselaar. Als ik eenmaal een goed horloge om de pols heb, dan blijft deze ook om de pols. En wissel ik nog maar zelden.

Ik heb nog 1 automaatje in de collectie zitten. ( Vario D12 ) Deze heb ik sinds de G10 nog maar een keer of 3 om de pols gehad. Dus die zit eigenlijk voor spek en bonen in mijn collectie.

Nu ben ik erg aan het twijfelen om de W10 Quartz erbij aan te schaffen… ( als kadootje voor mijzelf als ik level 50 haal in december ) Maar dan rijst bij mij de vraag. Ga ik deze dan wel polstijd geven?

Zeker dat deze dan niet als dagelijks horloge gedragen gaat worden. Daar heb ik mijn G10 voor met zijn ( in mijn ogen ) bijna perfecte ETA F06.402 uurwerk. En precies daar ligt nu de crux… doordat dit uurwerk zo precies loopt ( en ik hierdoor zo verwend ben geraakt ) kan ik andere uurwerken ( met afwijkende seconden per maand en zelfs per dag ) “amper meer verdragen” .

Ik draag een horloge vooral voor de tijd, draagcomfort, grootte en gewicht, de rest is van iets minder belang. Precisie is voor mij dus best belangrijk. ( Ja er zijn horloges/uurwerken die nog preciezer zijn zoals oa de 9F van GS, 0100 van Citizen etc … ) maar daar is de prijs dan ook naar.

De W10 zou dan voornamelijk gebruikt worden als huis, tuin, keuken en klushorloge.

Dus rest mij de vraag … Zal ik het doen, of zal ik het niet doen?
Flappie_Varken

2 likes

Ik heb altijd meerdere horloges, als ze nieuw zijn draag ik altijd alles door elkaar net hoe het uitkomt.

Na een tijdje wissel ik gewoon om de week, en bij de quartz horloges is het helemaal makkelijk want die lopen toch dus kun je ook bijv om de dag wisselen.

Viel mij bij mijn foto van alles bij elkaar ook op dat ze op 1 na nog allemaal precies gelijk lopen en eerlijk gezegd weet ik niet 100% zeker of de zwarte wat voor loopt of de rest achter (wat me onwaarschijnlijk lijkt) ofdat ik misschien de zwarte niet precies goed heb gezet :thinking:

2 likes

Ik stel de tijd van mijn G10 2x keer ( zomer/winter ) per jaar af via deze site:

Eens in de zoveel tijd check ik eens of mijn G10 nog steeds goed loopt. En soms via mijn “slimme” verlichting thuis… Als precies op de bepaalde tijd (op het moment dat de secondewijzer op de 12 komt ) de verlichting aan of uit gaat, moet ik altijd even glimlachen.

2 likes

Dan koop maar nooit een automaat , want afwijking hoort er ook gewoon een beetje bij :grimacing::+1:

1 like

15 likes

Mooie StuG IV, de Tommie kocher. Staat een mooie StuG in La Gleize bij een prachtig “klein” Museum van een Privé verzamelaar.

7 likes

Die heb ik, en ook een aantal gehad. Weinig problemen mee gehad ( ik probeerde de afwijkingen altijd zelf te corrigeren tot ongeveer 5 sec per dag ) en ik kon daar mee leven. Want automaten zijn de bom en Quartz …?.. Meh…

Totdat ik deze G10 kreeg… Ik heb toen op 1 automaat na alles langzaamaan verkocht/weergegeven. ( 1 automaat wil ik namelijk in mijn collectie houden )

2 likes

Voor op het boek staat een jagdpanther en is idd een mooi museum , is voor mij alweer een tijd geleden en heb daar zoveel musea bezocht dat ik niet meer precies weet waar wat staat .
Al kun je de king tiger voor de deur niet mislopen :grinning::+1:

Gewoon dus wel veel meer horloges kopen en afwisselen …
Ik wissel om de zoveel dagen af, is de afwijking nooit groot en erger ik me ook niet :grinning::+1:

1 like