Gefeliciteerd met je Ti! ![]()
![]()
De Mellor-72 is stevig aan de prijs als deze weer terug op voorraad komt… + £100 sinds de vorige keer. ![]()
![]()
Ik weet nu niet of ik deze nog wel wil voor deze prijs. Ik krijg die prijs niet gerechtvaardigd in mijn hoofd.
Ik denk dat dit de prijs met de britse VAT is. De SBS diver stond in de mail ook veel duurder, dan dat ik toen betaald heb.
Laten we het hopen.
Zag hem in de mail voorbij komen, het is écht een tof model.
Hahaha Tja dit horloge ben jij gewoon ![]()
En daarom de laatste tijd steeds meer de twijfel of ik die W10 ( Mellor 72 ) wel voor mijn verjaardag wil. Het is zeker een gaaf horloge. Het zou mijn eerste handwinder worden. Maar wil ik wel een handwinder? Of toch liever gewoon een grab and go Quartz versie van de W10… want wat is voor mij de meerwaarde van een handwinder? De romantiek?
En ga ik m überhaupt wel dragen? Ja, de eerste paar dagen/weken, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch weer terug grijp naar mijn " old faithful " G10.
Want stiekem heb ik inmiddels toch best wel wat herinneringen gemaakt met deze. En de ontstane " battlescars" geven 'm weer karakter.
Twijfel, twijfel .
Die is zeker ook tof, heb zelf 1 x een handwinder gehad maar kon er eerlijk gezegd niet echt aan wennen, soms vergat ik het en als ik er wel aandacht had ik altijd de gedachte is dit wel genoeg of juist teveel
Op de een of andere manier was het niet echt mijn ding ![]()
Quartz / solar is natuurlijk het makkelijkste en dat ben jij ook gewend natuurlijk.
Eigenlijk heb ik zelf het meeste gevoel bij een automaat, ik hou ervan om naar die vloeiende seconde wijzer te kijken en dan het idee daarachter dat er zoveel mechaniek in dat kleine kastje zit maar dat is ook niet meer dan een gevoel.
Een horloge voor je verjaardag is natuurlijk wel een heel tof cadeau en de W10 heeft een prachtige kastvorm maar zie op de site van CWC dat deze nu niet leverbaar is.
Wat doe jij met je horloge als je op vakantie ben, hou je deze dan om en ga je er ook mee zwemmen?
Dat is toch altijd wel belangrijk voor mijzelf omdat ik gek ben van watersport zoals snorkelen ed.
dat houd mij dan weer tegen bij de G10.
Die horen gewoon bij een horloge, al is dat eerste krasje altijd een beetje moeilijk. .
Goeiemorgen Dan,
Ze komen deze maand weer terug op voorraad.
Ze hebben hier de handwinder, automaat en quartz versie van.
Deze is bijna 24/7 in mijn pols. Maar ik ben zelf geen strand type ik ben meer een zandhaas
( bos en bergen ) zwemmen doe ik zelden, naar dan blijft deze ook gewoon om mijn pols. Als je rustig zwemt ( baantjes trekken ) dan niet dat gewoon kunnen.
Ik heb in het verleden gewoon met een Seiko 5 met maar 3atm in een meer gezwommen. Niks aan de hand. Alles met beleid. Maar ik snap wat je bedoeld.
Dan zou voor jou de GS het beste zijn… dezelfde kast vorm en 20atm met schroefkroon en saffier
Waarom niet de ‘re-issue?’
Dank je voor het meedenken. ![]()
Maar persoonlijk doet de Fatboy mij niks. En hoewel hij op het eerste ( leken ) oog identiek lijkt. Zijn er toch wel een aantal dingen waarom ik deze niet zou aanschaffen.
De dikte.
De breedte
En het “mindere” uurwerk ( ze adverteren met een: "ETA F06 range quartz movement, the next generation of reliable and durable 100% Swiss-made movements, ETA F06.461 ) maar die wel “minder” is, dus zonder HeavyDrive wat in de F06.402 wel zit. ( Als dit uurwerk straks ook in de G10 gaat zitten, dan ben ik eerder geneigd om nu nog een G10 aan te schaffen ![]()
)
Ik vind de vorm van de W10 wel tof. De W10 heeft wat puurs en nostalgisch in zich… ( de romantiek )
Ik heb kortstondig even over de GS nagedacht.
Maar voor mij persoonlijk wordt 'm dat niet. Vooral als ik m dan naast mijn eigen G10 zou leggen.
Niets ten nadele van de GS hoor. Ook dat is een mooi, sterk en veelzijdig horloge. En ik snap heel goed waarom mensen dit horloge aanschaffen. Maar het is gewoon mijn gevoel.
Beide horloges op jouw foto zijn mooi. ![]()
Maar grote kans dat ik straks alsnog keihard op de bestelknop ram als de Mellor 72’weer terug in voorraad komt .![]()
Dat zeker ![]()
Zelf wel gepast? Ik snap jouw bezwaren namelijk ‘op papier’, maar in de praktijk vind ik ze net iets toffer dan de standaard G10, juist door de extra ‘body’.
Die snap ik wel. Ik zie ze zelf echt als een ander horloge dan de G10; de ultieme fieldwatch vs een super veelzijdig duikhorloge dat er toevallig uitziet als een fieldwatch. Ik vind het daarom extra leuk om ze naast elkaar te hebben.
Ik zit er ook al tijden naar te loeren, ik moet ook terug komen op mijn eerdere posts, zonder datum venster is deze idd mooier, maar liefst heb ik toch een automaat… ![]()