Show je stoere CWC

Ja, weet ik, maar of 'ie issued is of niet maakt mij niet zo veel uit (maar misschien is dat vloeken in de kerk hier?). Maar ook via eBay is er vooral veel aanbod vanuit de UK. Dan neem ik aan dat ik ook een flinke rekening van de douane krijg. :neutral_face:

1 like

Deze krijg je niet voor die prijs bij Silvermans.
@ROC leg het hem effe uit want schijnbaar snapt hij mijn Limburgse tongval niet.:wink:

2 likes

Ik weet er vrij weinig van, waarschijnlijk is dat het probleem :wink:

1 like

Haha. Zal ik doen :wink:

Misschien kunnen jullie mij vertellen wat ik niet goed begrepen heb. Mag ook in het Limburgs :slight_smile: Voor zover ik zie kan ik deze gewoon bestellen:

Die kost dan 232,50 GBP = 269 euro. Maar dan begint het pas: ze rekenen 50 GBP voor verzenden. Dan gaat de douane er 4% importheffing over berekenen en dan nog eens 21% BTW. Dan zitten we al op 410 euro, plus nog de inklaringskosten van de vervoerder. Dus laten we zeggen 425 euro in totaal voor een nieuwe reissue, 10,2 mm dik, met superluminova in plaats van tritium. Klopt toch?

Alternatief kan ik voor zoiets als deze gaan (die ik zelf ook al gevonden had, net als een aantal andere exemplaren op Chrono24):

https://www.ebay.nl/itm/285386990166

Dat komt in totaal ongeveer op hetzelfde bedrag neer en dan heb ik er een die wel ‘origineel’ is. Eveneens 10,2 mm dik en met tritium lume die het niet meer doet maar er wel mooi uitziet. Klopt het nog steeds? :slight_smile:

Ik hoopte natuurlijk dat ik er eentje zou kunnen vinden binnen de EU, zodat er niet nog 150 euro bovenop komt. Maar als dat onrealistisch is, dan bestel ik er gewoon eentje uit de UK.

3 likes

In april ook nieuw bij Silvermans besteld. Dat het geen historie heeft, vind ik niet zo erg. Daar zorgen we zelf voor. :upside_down_face: Het was de versie met saffier, die is een heel klein beetje dikker, wel 200 m waterdicht, vind ik geruststellender. Het was wel een lemon. Het viel stil, ik mocht ze wel meteen terugsturen en het binnenwerk werd onder garantie verwisseld. Nu is alles goed.

2 likes

Toni er is helemaal niks mis met je redenatie.
Doe vooral dat waar jij je het best bij voelt. Als we het hebben over originaliteit komt natuurlijk ouder issued en tritium zijn onder de verzamelaars het meest gewilde plus dit zijn de “originele” en zolang deze nog ruim aanwezig zijn zou ik altijd voor zo een gaan.
En daarna de VAT import etc. Tja pain in the ass! Maar hier ontkom je niet aan.
Daarom ook mijn voorstellen met mijn redenatie.
:grin::+1:t2:

2 likes

Ha mensen, wat een leuk topic en gave horloges. Klopt het dat de G10 alleen in 36.5 mm is uitgegeven? Ik zou graag een originele uit de jaren 80 vinden maar op mijn pols (varkenspoot) valt hij dan helemaal weg.

Is er een 40+ mm variant?

Prima punt. Weet je wat, ik ga er gewoon voor :ok_hand:t2:

2 likes

Ga je direct bij Silvermans bestellen? Als het goed is, verrekenen ze de VAT met de BTW. Verzenden is wel supersnel. Mocht je toevallig een veteranenpas of defensie pas hebben dan krijg je 10% discount.

1 like

Nee, het wordt dat oudje van eBay :slightly_smiling_face:

1 like

Heel goed! Laat je de plaatjes zien als hij binnen is?

1 like

Me dunkt!

1 like

Een G10 200m waterdicht?

1 like

Geen g10, een gs, voor een noob als mezelf ziet dat er geheel hetzelfde uit. :upside_down_face:
GS Sapphire Watches. Was jij niet op zoek naar een precista?

1 like

Te koop op uhrforum

https://uhrforum.de/threads/cwc-g10-royal-marines-0555-1995.545178/

1 like

Ai, ik zie het al, dat was de betere optie geweest 🥲

Ach er is altijd een betere, dat is ook het mooie van de hobby.
You win some, you lose some :wink:

8 likes

Dankzij dit topic heb ik nu dit bazending!

Echt een tof horloge.

21 likes

Oeps, uitgeschoten met de aansteker op de zwarte NATO? Ik probeer er dan nog iets van te maken met een nagelvijltje.
OT: leuke set.