Observatie: deze G10 uit 2006 liep sinds 1 juli in EOL-modus, 4 seconden per keer. Mogelijk een paar dagen eerder maar toen viel het me op.
Hij stond uiteindelijk stil op 19-8.
Bijna 2 maanden dus, je kan gerust je trip afmaken.
CWC heeft mooie horloges, ik kijk er steeds naar.
Het enigste wat mij tegenhoudt is de megagrote quartz aanduiding op de dial, niet dat ik tegen een quartz ben, heb er verschillende dus.
Wat mij betreft hadden ze er een atm aanduiding op gezet.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik vind het wel grappig.
Aangezien de G10 het eerste kwartshorloge was dat aan de Britse krijgsmacht geleverd werd is het op zich wel te begrijpen dat de aandacht hierop gevestigd werd.
Eigenlijk houd ik zelf meer van mechanische horloges, maar de geschiedenis van de G10 en het feit dat er in dikke onbeschaamde koeienletters QUARTZ op staat vind ik juist wel weer sympathiek.
Mooie combo
Ik vind een bonklip prachtig. Maar niet op een g10. Daar moet jij je natuurlijk geen zak van aantrekken! En lekker op de bonklip laten zitten.
Doe ik ook niet, anders werd het een saaie boel hier. Ik doe en koop alleen wat ik leuk vind.
Ik hoor sinds vandaag ook bij de stoere jongens
Vanmiddag persoonlijk deze mooie CWC G10 bij forumlid Swiss Toni opgehaald. Erg blij mee:blush:
Lekker man. Sinds ik mijn CWC heb, krijg ik ineens respect van mijn vrouw. Mensen kijken me anders aan op straat. Op mijn werk heb ik promotie gemaakt.
Het leven is mooi met een CWC.
Wat zou een 2006 model mogen kosten? Ik heb er ook 1 op het oog.
Of misschien toch beter voor een nieuwe gaan?
Vandaag het uurwerkje er even uitgehaald, vlekje van de wijzerplaat gehaald en glaasje aan de binnenkant gepoetst.
Nu maar weer genieten
Tussen de 200 en 450 moet je een hele mooie 2e hands kunnen kopen.
De nieuwe is altijd een goede optie.
Maarrrrr…Een 2e hands CWC heeft iets wat de nieuwe niet hebben.
-
Een T op de wijzerplaat wat staat voor tritium, een licht radioactieve verf die licht geeft (gaf). Het geeft een mooie verkleuring van de indices.
-
De horloge is gebruikt door het Britse leger, wat een legitieme geschiedenis meebrengt als militair horloge.
Anders is het gewoon een CWC die er net zo uitziet als de gebruikte (issued) horloge van het Britse leger. -
Verzamelaars waarderen een goed uitziende CWC die gebruikt is door degene waarvoor ze bedoeld zijn Britse leger, hoger dan een nieuwe.
Ik heb ook een militaire achtergrond ik vind dat een mooie connectie. Bezit zowel nieuwe als tweede hands CWC horloges.
De keuze is aan jou natuurlijk.
Maar bovenstaande punten zijn voor veel verzamelaars waarom ze een gebruikte CWC kopen.
Bedankt voor de erg uitgebreide reactie. Hier kan ik zeker iets mee.
Wat @Spooler zegt.
Ook ik heb beide, zowel organiek als nieuw.
Als het om de prijs gaat zou ik een nieuwe nemen, zeker als je zoals ik toch een datumfunctie en werkende lume erop wilt. Het valt me overigens op dat de nieuwe kasten iets dikker cq. lomper zijn dan de issued ones. En de graveringen zijn veel minder diep en soms zelfs gelaserd.