Show je stoere CWC

Kopen jullie je cwc online (via de site)? En, zo ja, wordt deze dan vanuit de uk geleverd zodat er (forse) bijkomende kosten zijn? (21% import btw)… dit houdt mij namelijk wat tegen om een cwc Automatic te kopen…

Ga uit van 25% kosten voor btw en inklaring, bovenop de prijs van het horloge plus de verzendkosten, dan zit je wat dat betreft veilig. Vergeet de sterke pond niet momenteel, dus ja de prijs wordt wel een stukje hoger dan op de website van CWC.

Voorbeeld G10:
Prijs 250 pond, verzenden 35 pond maakt 285 pond. Wisselkoers is nu 1.17, dus ongeveer €334. Daar komt dus nog ongeveer 25% bovenop, moet je rekenen op €417,50.

3 likes

Even zelf gekeken en ik begrijp nu dat het horloge dan excl Britse btw (die, meen ik, 20 procent is) wordt geleverd. Dat zou dan betekenen dat de uiteindelijke prijs niet veel hoger hoeft te zijn dan de retail prijs zoals vermeld op de website… scheelt alweer

Van de website:

Orders being delivered internationally may be subject to local taxes, duties and clearance fees, which are outside of our control. All international purchases exclude UK VAT.

Ik neem aan dat de verkoopprijzen op de website inclusief Britse btw zijn

In mijn mandje geeft ie na de shipping te hebben aangegeven en mijn adres, het bedrag van de website plus 35 pond verzenden.

Dus ik ga er niet vanuit, zou wel een mooie meevaller zijn. Gelukkig genoeg mensen die recent iets hebben besteld die uitsluitsel kunnen geven @pasd bijvoorbeeld.

1 like

Dat is vreemd… in de EU is het verplicht om bij verkopen aan particulieren een prijs inclusief btw te vermelden als verkoper zijnde. Ik ga er even vanuit dat dit in de UK niet anders is… (zou niet zo logisch zijn immers wanneer je in de UK dan steeds bij elke (online) aankoop er nog 20% bij op zou moeten plussen als Brits ingezetene) maar dat zou dan betekenen dat als je als niet in de UK gevestigde particulier een cwc zou kopen je dus twee keer btw-kosten voor je kiezen zou krijgen (ervan uitgaande dat de prijzen op de site inclusief Britse btw zijn) UK btw zou echter enkel aan de orde moeten zijn wanneer het horloge ook echt binnen de UK aan de koper geleverd wordt. Dat is niet het geval wanneer ik als Nederlander een cwc koop…

Logischerwijs zou je dus bij het afrekenen- ook in de lijn met de opmerking van de cwc website- een lagere prijs moeten zien (of er moet sprake zijn van een extra verdienmodel voor cwc :wink: ze hoeven in dat geval namelijk de Britse btw niet op aangifte in de UK te rapporteren en af te dragen…

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van (recente) kopers

2 likes

CWC heeft “andere” prijzen in de UK. Hun VAT maakt de horloges 20% duurder.

Als je de website bezoekt uit Nederland, verdwijnt de VAT voor ons, omdat wij bij import zelf onze “eigen” belasting moeten betalen. Dus die lagere prijzen waar je op doelt, zien we al direct terug op de site.

Heb zelf in april de SBS MkII besteld, ging vlot, ook de afhandeling van de import kosten gaat erg snel bij DHL Express.

CWC is met garantie gevalletjes ook erg netjes qua afhandeling, niets dan lof.

Echter mag de mijne alweer vertrekken, ben op zoek naar iets anders (flipperitus denk ik).

1 like

Aha… dit zijn de prijzen zoals ik ze zie… in GBP dus dan zit ik blijkbaar niet goed…

Het is mij dan niet duidelijk hoe ik die prijzen voor de niet Britse markt kan achterhalen… of bedoel je dat ik, bij het openen van de site in Nederland, direct de EU prijs (automatisch) zou zien? (Maar dan nog steeds in GBP)

Erg benieuwd dan wat de prijzen zouden zijn als je de site in de UK opent. Iemand daar toevallig aanwezig momenteel? :slight_smile:

1 like

Dit dus en ja bij DHL online afrekenen @Porthos

2 likes

Thanks! Betekent dit dus dat de online retail price dus wel degelijk om en nabij 20% lager is dan vermeld op de website als je als niet UK’er een bestelling plaatst?

Dat blijkt namelijk niet uit de feedback hierboven van Porthos

1 like

Nee, de prijzen die je nu ziet, in GBP, zijn zonder hun eigen belasting en is de prijs die jij zal betalen voor een horloge bij hen.

Ah ok! Thnx!

1 like

Welke NA ga je ons straks laten zien? :grimacing::pray:

1 like

No worries! Benieuwd naar je keuze!

2 likes

Ik moet nog ff sparen maar ik overweeg de rechtsbovenste op de bijlage hierboven :slight_smile: (automatic dus)

2 likes

De prijzen op de site van CWC zijn ex VAT

4 likes

Je besteld bij CWC zonder VAT / BTW / inklaringskosten en dergelijke.
Ze berekenen alleen het horloge + 35,- verzendkosten.
Eventueel krijg je 10% korting als je militair bent. Geldt ook voor NL militairen :wink:.
Verzenden doet CWC met DHL Express en die berekenen op hun beurt de btw en inklaringskosten.

3 likes

Helder! Dank je

2 likes

Onlangs 2 van deze gekocht in 18 mm.
Mooie kwaliteit.

2 likes

CWC in de nieuwe Jurrasic Park film.

2 likes

Vanmorgen al vroeg op stap, oppasdag :hugs:

In het zwembad met de kleinkinderen

10 likes